استقرار سامانه های موشکی S-400 در مرزهای اقلیم و آمادگی ترکیه برای عملیات بزرگ علیه PKK

سرویس ترکیه - ترکیه در حال اعزام نیروها و لجستیک از جمله استقرار سامانهٔ دفاع موشکی S-400 روسیه در مرزهای اقلیم برای حمله بزرگ به نیروهای PKK در قندیل و سلیمانیه است.

به گزارش کردپرس، برخی رسانه‌های ترکیه گزارش دادند که دولت این کشور برای عملیات جدید در اقلیم کردستان عراق، سامانه‌های دفاع موشکی S-400 روسیه را در مرزهای عراق مستقر می کند.

برخی رسانه های کردستان ترکیه به نقل از روزنامه حریت یکی از رسانه های نزدیک به دولت ترکیه و حزب عدالت و توسعه (AKP) در گزارشی اعلام کردند که ترکیه سامانه‌های دفاع موشکی S-400 خریداری شده از روسیه را در مرزهای عراق مستقر خواهد کرد تا برای حملهٔ جدید علیه حزب کارگران کردستان (PKK) آماده شود.

دولت ترکیه در چارچوب توافق با دولت های عراق و  اقلیم کردستان، این سامانهٔ دفاع موشکی را پس از ماه رمضان مستقر خواهد کرد.

پایگاه خبری کافه سیاست نیز، در گزارشی از آمادگی دولت ترکیه و شخص رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور برای عملیاتی بزرگ به منظور نابودی کامل PKK در اقلیم کردستان عراق خبر داد. 

استقرار سامانه های موشکی S-400 در مرزهای اقلیم و آمادگی ترکیه برای عملیات بزرگ علیه PKK

به نوشته این رسانه انتصاب نیروها و عناصر پشتیبانی که قرار است از مرز عبور کنند آغاز شده است. پیش بینی می شود در سفر اردوغان به بغداد، عملیات مشترک به تفصیل مورد بحث قرار گیرد.

این در حالی است که ارسال یگان های زرهی و نظامی و نیز عناصر لجستیکی به خط مرزی سرعت گرفته است. اعزام نیروها و ارسال تدارکات پس از تعطیلات 9 روزه عید فطر در ترکیه تکمیل خواهد شد.

به نوشتهٔ این رسانه، شبه نظامیان مخالف سوری برای کمک به ترکیه در عملیات جدید علیه نیروهای PKK اعلام آمادگی کرده اند. هدف این عملیات پاکسازی کامل مناطق شمالی اقلیم کردستان به ویژه قندیل و سلیمانیه از عناصر PKK است. 

این رسانه نیز استقرار سامانه های موشکلی S-400 در مرز اقلیم را تایید کرده و نوشته است که تدابیری برای انهدام فوری حملات پهپاد کامیکازه PKK اتخاذ شده است. این رسانه ادعا کرده است که PKK این موشک ها را از ایران، فرانسه و هند خریداری کرده است.

استقرار سامانه های موشکی S-400 در مرزهای اقلیم و آمادگی ترکیه برای عملیات بزرگ علیه PKK

در این میان خبرگزاری روژنیوز از رسانه های نزدیک به PKK نیز در گزارشی ادعا کرد که شمار زیادی از نیروهای گارد محلی کردستان ترکیه در حال آماده باش برای حمله به اقلیم کردستان هستند. روژنیوز فهرست اسامی نیروهای گارد محلی را منتشر کرد که از شهرهای جولمرگ (حکاری) و گِوِر (یوکسک اُوا) برای اعزام به منطقه آماده شده اند.

کد خبر 2769263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha