فراکسیون حزب دمکرات کردستان: درصورت اجرای برخی از ملاحظات مورد نظر حزب دمکرات کردستان، در انتخابات شرکت خواهیم کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ دبیر فراکسیون حزب دمکرات کردستان اعلام کرد رئیس اقلیم کردستان تنها برای گفتگو درباره انتخابات به بغداد نرفته است بلکه سفرش به بغداد به دلیل عدم اجرای توافقاتی بوده داست که در ائتلاف اداره دولت در خصوص آن تصمیم گیری شده است در ضمن هدف حزب دمکرات کردستان این نیست که در انتخابات شرکت نکند موضوع این است اگر برخی از نکات مورد نظر این حزب اجرا شوند در انتخابات شرکت خواهد کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری خندان، شوان کلاری دبیر فراکسیون حزب دمکرات کردستان در مجلس عراق به صدای آمریکا اعلام کرد موضوع انتخابات پارلمانی کردستان هدف اصلی یا دستور کار اصلی رئیس اقلیم کردستان برای سفر به بغداد و موضوع مورد بحث میان وی و رئیس جمهور و رئیس دولت نبوده است. ممکن است در جلسه چارچوب هماهنگی به عنوان جزئیات جلسه مورد بحث قرار نگرفته باشد.

وی اشاره کرد: موضوع انتخابات بیشتر یک موضوع داخلی است، رئیس اقلیم کردستان ۵ بار زمان برگزاری انتخابات را تعیین کرد اما چهار بار قبلی، سایر احزاب سیاسی کردستان حاضر به برگزاری این انتخابات نشدند حال نیز این موضوع بیشتر به مسائل داخلی کردستان و توافق میان احزاب مربوط می‌شود نه بغداد.

شوان کلاری تصریح کرد: حزب دمکرات کردستان دارای عضو در داخل کمیسیون انتخابات عراق است بنابراین به طور دقیق در جریان امورات مربوطه قرار دارد، بخشی از ۴۰۰ هزار نفری که حزب دمکرات کردستان در خصوص آن صحبت می‌کند قبلا در انتخابات دیگر شرکت کرده‌اند و برخی دیگر از آنها امسال از نظر سن قانونی صلاحیت رای دادن پیدا کرده‌اند؛ حال ما از کجا می‌دانیم که این افراد عضو حزب دمکرات کردستان هستند؟ ممکن است بعضی‌ها این موضوع را باور نکنند که حزب دمکرات کردستان یک سیستم پایگاه داده دقیق مربوط به سازمانهای خود دارد که حدس می‌زنم چندین میلیون دلار برای آن هزینه شده است.

شوان کلاری افزود: با استفاده از این پایگاه داده از ۴۰۰ هزار نفری که اثر انگشت آنان شناسایی نمی‌شود ۲۰۰ هزار نفر عضو تشکیلات حزب دمکرات کردستان هستند بعد می‌گویند آوارگان سوری و ایرانی هستند این کار بخشی از اجحافی است که بر حزب دمکرات کردستان از طریق این ادعاها اعمال می‌شود ۱۶۰ هزار نفر از این افراد در سلیمانیه هستند.

شوان کلاری همچنین علام کرد: بر اساس بیانیه دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان، رئیس اقلیم  به توصیه مسعود بارزانی رئیس حزب دمکرات کردستان به بغداد رفت تا در مورد مفاد توافقنامه تشکیل  دولت -که هیچ کدام از بندهای آن اجرا نشده است-  با نخست وزیر و ائتلاف اداره دولت گفتگو کند تا مشکل حقوق  به طور کامل برطرف گردد.

وی توضیح داد: رئیس اقلیم کردستان برای بررسی موضوع انتخابات به بغداد نرفته است و این موضوع اصلی سفر وی نبوده زیرا حزب دمکرات کردستان نگفته است که انتخابات را برگزار نخواهد کرد یا آن را تحریم کند بلکه می‌گوید برای برگزاری انتخابات آماده است به شرطی که برخی از ملاحظات مورد نظر این حزب اجرا شوند این حزب از برگزاری انتخابات بیمی ندارد.

کد خبر 2769250

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha