وزیر مهاجران و آوارگان عراق: پرونده آوارگان تا 30 ژوئیه به طور کامل بسته می شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ طی روزهای آینده شاهد بازگشت آخرین گروه از آوارگان از سلیمانیه خواهیم بود و این استان بزودی عاری از کمپ ها و اردوگاههای آوارگان می شود.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری میدل ایست نیوز، «ایوان فائق جابرو»  وزیر مهاجران و آوارگان عراق روز دوشنبه تایید کرد پرونده آوارگان تا تاریخ ۳۰ ژوئیه به طور کامل بسته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وزیر مهاجران و آوارگان عراق امروز در دیدار با «بدر الفحل» استاندار صلاح الدین در مقر استانداری این شهر و با حضور تنی چند از مقامات استانی، اوضاع و شرایط خانواده ها در مکان های قابل بازگشت و همچنین راه های حمایت و تامین نیازهای یک زندگی مناسب را برای آوارگان در این استان مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این دیدار موضوع تعطیلی اردوگاه ها و کمپ های آوارگان و اجرای توصیه های مصوب در شورای وزیران عراق برای حمایت از ثبات در مناطق بازگشت و همچنین ایجاد بسترها و زمینه های مناسب برای بازگشت آوارگان، به ویژه اجرای مصوبه اختصاص ۲ درصد از سهم انتصابات در قراردادهای آموزش و پرورش این استان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بر اساس بیانیه منتشر شده، ایوان فائق جابرو با اشاره به اینکه طی روزهای آینده شاهد بازگشت آخرین گروه از آوارگان از سلیمانیه خواهیم بود و این استان بزودی عاری از کمپ ها و اردوگاههای آوارگان می شود؛ تاکید کرد وزارت مهاجرت به تلاش‌های خود برای پایان دادن به پرونده آوارگان در کشور  به شکل کامل، طبق برنامه‌ریزی های انجام شده تا تاریخ ۳۰ ژوئیه ادامه خواهد داد.

پیش از این، نوفل بهاء موسی، مشاور نخست‌وزیر عراق در امور طیف‌های اجتماعی، خبر داد که دولت عراق مصمم به برچیدن همه اردوگاه‌ها تا نیمه سال جاری میلادی است.

وی گفت که اکثر اردوگاه‌های موجود در استان‌های اربیل و دهوک هستند و اکثر ساکنان این اردوگاه‌ها هم ایزدی‌های اهل سنجارند که به علت مسائل سیاسی در سنجار نمی‌توانند به مناطقشان بازگردند.

همزمان سوران عمر، عضو کمیسیون امور آوارگان و پناهندگان مجلس عراق، گفت که عوامل سیاسی و اقتصادی مانع از بازگشت آوارگان شده و افزود که ۶ ماه برای بستن همیشگی این پرونده کافی است.

پیش از این، وزیر مهاجرت عراق تاکید کرد که وزارت مهاجرت در راستای بازگرداندن همه آوارگان به صورت داوطلبانه و بستن پرونده آوارگان به صورت کامل تا ۳۰ ژوئیه تلاش می کند.

کد خبر 2769172

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha