هشدار نارنجی هواشناسی در آذربایجان غربی صادر شد

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اعلام هشدار سطح نارنجی گفت: طبق نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی با فعالیت سامانه بارشی جدیدی در استان از روز سه شنبه بارندگی در منطقه تا روز پنجشنبه تقویت می شود.

مهدی صابری در این باره افزود: بارش باران، رعد و برق، بارش برف در ارتفاعات و تگرگ در نقاط مستعد استان از جمله مواردی است که طی فعالیت این سامانه پیش بینی شده است.

او با بیان اینکه احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها نیز برای هفته جاری پیش بینی شده است، ادامه داد: از شهروندان درخواست می شود در ایام پایانی هفته از تردد در اطراف رودخانه ها و مسیل ها خوددداری کنند.

صابری با اشاره به اینکه منطقه اثر این سامانه همه مناطق استان است، گفت: آمادگی دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران، اجتناب از سفرهای غیر ضروری و تردد های شهری و جاده ای نیز لازم است مورد توجه باشد.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با بیان اینکه لازم است کشاورزان نیز به توصیه های کارشناسان این بخش توجه کنند افزود: انتقال نهادهای کشاورزی به مکانهای مسقف نیز از جمله توصیه های انجام شده برای این روزهاست.

او تاکید کرد: روزهای سه شنبه و چهارشنبه اوج فعالیت سامانه بارشی در استان است و اغلب بارندگی در مرکز استان متمرکز بوده که همراه با رعد و برق و وزش باد است.

کد خبر 2769139

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha