1450 روستای کردستان  به گاز دسترسی دارند

سرویس کردستان - مدیرعامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهرهای کردستان 100 درصد است، گفت: در حال حاضر یک هزار و 450 روستای استان نیز گازدار شده‌اند.

به گزارش کرد پرس، احمد فعله گری گفت: در حال حاضر در دورترین نقاط و مناطق صفر مرزی کردستان از گاز بهره‌مند هستند، گفت: میزان برخورداری گاز در کردستان به 98.7 درصد رسیده که 12 درصد از میانگین کشوری جلوتر است و این به همت مسوولان تحقق یافته است.

وی اظهار کرد: اکنون در بیشتر نقاط استان گازرسانی در حال انجام است و مناطق کوهستانی و صعب‌‌العبور بودن استان مانع از گازرسانی به مناطق روستایی و کوهستانی استان نشده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان افزود: جدای از تمامی شهرهای کردستان، تا این لحظه هم یک هزار و 450 روستای استان گازدار شده‌اند.

فلعه‌گری ادامه داد: 585 هزار مورد در کردستان مشترک گاز هستند و جدای از مصارف خانگی، در حمل‌ونقل، تولید برق و بخش صنعتی استان نیز از گاز طبیعی بهره می برند.

وی یادآور شد: امسال در حالیکه سرمای شدید بر استان حاکم شد و دمای هوا به حدود بیش از منفی 30 درجه رسید، مصرف گاز طبیعی در استان 35 درصد افزایش پیدا کرد اما به کمک همکاران گاز هیچ نقطه‌ای از استان قطع نشد و دلیل آن هم برطرف‌کردن نقاط ضعف در سیستم گازرسانی استان بود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان بیان کرد: تمام واحدهای صنعتی و تولیدی با بیش از 2 هزار و 300 واحد و نیز نیروگاه برق سنندج از گاز طبیعی استفاده می‌کنند.

کد خبر 27691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha