تولید ۱.۳ میلیون تن گندم در سال زراعی گذشته/۳۴۰ هزار تن سیب زمینی در کردستان برداشت شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در سال زراعی گذشته یک میلیون و ۳۲۱ هزار تن گندم از سطح اراضی کشاورزی استان برداشت شد.

پیمان اسکندری در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، گفت: با توجه به میزان مناسب بارش در سال زراعی گذشته میزان برداشت گندم از سطح اراضی کشاورزی استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد قابل توجهی داشت و از ۸۱۸ هزار تن به یک میلیون و ۳۲۱ هزار تن رسید.

وی با بیان اینکه میزان درآمد گندمکاران کردستانی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن با ۶۱.۵ درصد رشد اقتصادی مواجه بوده است، اظهار کرد: میزان درآمد گندمکاران در سال ۱۴۰۱ برابر با ۹ هزار و ۴۰۸ میلیارد تومان بود که این رقم در سل گذشته به ۱۹ هزار و ۸۱۵ میلیارد تومان بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان به میزان برداشت سیب زمینی در سال زراعی گذشته اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۳۴۰ هزار تن سیب زمینی برداشت شد که این میزان در سال قبل از آن ۳۲۹ هزار و ۶۷۰ تن بود.

اسکندری با بیان اینکه میزان درآمد کشاورزان در این حوزه در سال ۱۴۰۲ معادل ۳ هزار و ۶۰ میلیارد تومان بوده، ادامه داد: در سال گذشته ۹۳ هزار و ۵۹۴ تن جو نیز در این استان تولید شد که درآمد هزار و ۴۸ میسلیارد تومانی برای کشاورزان داشت.

وی با اشاره به اینکه ۴۶ هزار تن نخود نیز از سطح مزارع زیر کشت این محصول برداشت شده است، یادآور شد: میزان درآمد کشاورزان در این حوزه نیز هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: ۴ هزار و ۴۰۰ تن دانه روغنی کلزا از سطح مزارع استان در سال ۱۴۰۲ برداشت شد که ۱۱۹ میلیارد تومان درآمد برای کشاورزان داشته است.

اسکندری با بیان اینکه ۳ هزار و ۱۵۰ تن ذرت نیز از سطح مزارع زیر کشت این حصول در سال گذشته برداشت شده است، گفت: میزان درآمد کشاورزان در این حوزه نیز ۴۱ میلیارد تومان بوده است.

کد خبر 2769087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha