جابجایی ۲.۴ میلیون مسافر در کردستان/تعداد سفرها ۱۲ درصد افزایش یافت

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: سال گذشته ۲ میلیون و ۴۷۱ هزار و ۷۶۸ مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابه جا شد.

عبدالرحمن حسینی در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، گفت: این تعداد مسافر در قالب ۴۴۳ هزار و ۴۸ سفر جابه جا شده و در مجموع تعداد مسافران جابجا شده در سال گذشته با رشد ۱۰ درصدی و تعداد سفرهای انجام شده با رشد ۱۲ درصدی روبرو شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان جابجایی مسافر توسط ناوگان سواری انجام شده است، اظهار کرد: مسافران جابجا شده از طریق ناوگان سواری یک میلیون و ۸۰۵ هزار و ۶۵۸ مسافر بودند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان افزود: در سال گذشته ناوگان مینی بوس ۷۷۷ هزار و ۸۶۰ مسافر را در قالب ۱۲۰ هزار و ۶۷۰ سفر جابجا کردند که از نظر تعداد مسافر ۱۲ درصد و از نظر تعداد سفر ۳۸ درصد رشد داشته است.

حسینی ادامه داد: در این مدت ۴۰ هزار و ۸۴ سفر با ناوگان اتوبوسی در استان انجام شده که ۶۷۴ هزار و ۲۵۰ نفر جابه جا شد و تعداد مسافر نسبت به سال قبل  رشد ۱۰ درصدی و تعداد سفر کاهش ۱.۶ درصدی نشان می دهد.

وی یادآور شد: در حال حاضر هزار و ۲۰۰ دستگاه سواری، ۷۵۰ دستگاه مینی بوس و ۱۵۵ دستگاه اتوبوس در قالب ۷۱ شرکت حمل و نقل در حال فعالیت هستند.

کد خبر 2769033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha