احتمال تعویق مجدد انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق

سرویس جهان- نشریه نیوعرب به نقل از منابعی، از احتمال تعویق مجدد انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان در صورت ادامه تحریم آن از سوی حزب دموکرات کردستان عراق خبر داد.

به گزارش کردپرس، انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق که آخرین دوره آن در سال 2018 برگزار شد، قرار بود دوره بعدی آن در سال 2022 و پس از اتمام دوره قبلی برگزار شود اما این انتخابات، به دلیل اختلافات داخلی میان احزاب کرد، بویژه دو حزب حاکم دموکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی هنوز برگزار نشده است.

انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق به دنبال احکام دادگاه فدرال عراق تغییرات زیادی را شاهد بوده است که از جمله آن تفویض اختیار برگزاری آن به کمیسیون عالی انتخابات عراق به جای کمیسیون انتخابات اقلیم کردستان و لغو سهم اقلیت های قومی-مذهبی اقلیم کردستان در انتخابات در این انتخابات بوده است.

تقریبا همه احزاب و جریانات سیاسی اقلیم کردستان به جز حزب دموکرات کردستان عراق با تعیین روز 10 ژوئن 2024 به عنوان تاریخ برگزاری انتخابات توسط نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان موافقت کرده و نام لیست و نامزدهای خود را به کمیسیون عالی انتخابات داده اند اما حزب دموکرات کردستان عراق هنوز برای شرکت در آن اقدامی نکرده و با توجه به پایان تاریخ اعلام نامزدها به کمیسیون، این اقدام به معنای تحریم انتخابات است.

نشریه نیوعرب به نقل از منابع خود از احتمال تعویق مجدد زمان برگزاری انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان با توجه به تحریم آن توسط حزب دموکرات کردستان عراق خبر داده است.

این منابع به نیوعرب گفته اند حزب دموکرات کردستان عراق در حال حاضر در حال مذکره با جنیس هنین پلاسخارت، نماینده سازمان ملل در عراق و آلینا رومانوسکی، سفیر آمریکا در این کشور به منظور تعویق زمان برگزاری انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان است.

این نشریه نقل از منابع خود مدعی شده که رئیس اقلیم کردستان در حال مذاکره با نماینده سازمان ملل در عراق و سفیر آمریکا برای تعویق زمان انتخابات است.

نیوعرب به نقل از این منابع گفته است در صورت برگزاری انتخابات اقلیم کردستان بدون مشارکت حزب دموکرات کردستان عراق، اقلیم کردستان عراق به دو منطقه تجزیه خواهد شد اما هم آمریکا و هم سازمان ملل مخالف این اتفاق هستند. به همین دلیل، ممکن است زمان برگزاری انتخابات باز هم به تعویق بیفتد.

به نوشته نیوعرب، با توجه به اتمام دوره فعالیت کمیسیون عالی انتخابات عراق در ماه جولای آینده، ممکن است برگزاری انتخابات پارلمانی عراق تا اواخر سال 2025 به تعویق بیفتد.

کد خبر 2769018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha