مسعود بارزانی: برای ایجاد مانع در برگزاری یک انتخابات سالم و شفاف علناً به جریانهای خارجی متوسل شدند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مسعود بارزانی رئیس حزب دمکرات کردستان با کنسولگر فرانسه دیدار کرد و بارزانی در این دیدار با بیان اینکه "حزب دمکرات پایه گذار مشروعیت و انتخابات در اقلیم کردستان بوده است"، تأکید کرد: «به طور آشکار به جریانهای خارجی و دادگاه فدرال متوسل شدند تا مانع برگزاری یک انتخابات سالم و شفاف شوند».

به گزارش کردپرس به نقل از کردستان24، روز دوشنبه 2024/4/1، مسعود بارزانی در صلاح الدین با یان بریم، سرکنسول فرانسه در اربیل دیدار کرد.

در این دیدار موضوع انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان و موضع و ملاحظات حزب دمکرات در خصوص آن مورد توجه قرار گرفته و سرکنسول فرانسه در اربیل ضمن اشاره به اهمیت انتخابات در اقلیم کردستان، اعلام کرده که کشورش یک اقلیم کردستان قدرتمند و با ثبات را می‌پسندد و خواستار حل مسائل و نگرانی‌های بین جریان‌های سیاسی اقلیم شد.

سرکنسول فرانسه همچنین آمادگی کشورش را برای همکاری با احزاب اقلیم کردستان در جهت غلبه بر بحران‌های سیاسی و حل اختلافات با دولت عراق فدرال، نشان داده است.

در این دیدار، بارزانی نقش فرانسه در حمایت از مسئله کرد را ستود و روابط بین مردم کردستان و مردم فرانسه را یک رابطه تاریخی و بی‌نظیر توصیف کرد.

رئیس حزب دمکرات کردستان، در ادامه تاکید کرد که حزب دمکرات پایه‌گذار مشروعیت و انتخابات در اقلیم بوده است و مدت دو سال است که تمام تلاش خود را برای برگزاری انتخابات در موعد مقرر به کار گرفته است، اما از برگزاری آن جلوگیری شده و به طور آشکار به جریانهای خارجی و دادگاه فدرال متوسل شدند، تا برگزاری یک انتخابات سالم و شفاف با مانع روبرو شود.

بارزانی همچنین بیان کرد که محروم کردن اقلیتهای قومی و مذهبی از انتخابات، محروم کردن صدها هزار رای‌دهنده از رای دادن، محروم کردن حلبچه از سهم حقیقی خود از کرسی‌های پارلمان و تحمیل شیوه نادرست برای برگزاری انتخابات، انتخابات را به سمتی می‌برد که نشان دهنده آرای واقعی مردم کردستان نباشد.

بارزانی افزود: «حزب دمکرات خواستار برگزاری یک انتخابات سالم و آزاد و بدون دخالت خارجی و از قبل طراحی نشده است. اعلام موضع حزب دمکرات هم برای آن بوده که از تصاحب اراده مردم کردستان جلوگیری کند».

رئیس حزب دمکرات در بخش دیگری از این دیدار گفت: «تمام نواقص فنی و تخلفات قانونی باید رفع شوند و اراده و رای واقعی مردم کردستان به دور از توطئه‌ها و طرح‌های از پیش برنامه‌ریزی شده، پیروز شود. وی همچنین خواستار آن شد که جامعه بین‌المللی در نظارت و تضمین یک انتخابات آزاد و واقعی که در خدمت مشروعیت و رای واقعی مردم کردستان باشد، همکاری کند».

کد خبر 2768853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha