عضو مجلس نمایندگان عراق: دولت اقلیم کردستان درصدد پنهان کردن موضوعی است

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ عضو مجلس عراق در خصوص معضل حقوق و دستمزد و ارسال پول حقوق کارمندان اقلیم کردستان و مشکلات موجود میان دولت اقلیم کردستان و دولت مرکزی اطلاعاتی را ارائه داد.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری BMC، دکتر حنان فتلاوی عضو مجلس عراق در مصاحبه‌ای اعلام کرد شهروندان اقلیم کردستان می‌گویند حقوقهای آنها پرداخت نمی‌شود، دولت مرکزی نیز ماهیانه تحت عنوان «سولفه» کارمندان و به عنوان علی الحساب حقوق قبل از اصلاح قانون بودجه به اقلیم کردستان پول ارسال می‌کند، از ابتدای سقوط رژیم بعث تا کنون دولت اقلیم کردستان به دروغ اعلام می‌کند که دولت مرکزی به اربیل پول ارسال نکرده است بلکه این دولت اقلیم کردستان بوده که به هیچ توافقنامه‌ای در خصوص درآمدهای مرزی و صادرات نفت متعهد نبوده است.

وی افزود شهروندان اقلیم کردستان اکنون می‌گویند که حقوق به دست ما نرسیده است در حالی که دولت مرکزی به اقلیم کردستان پول حواله کرده است در اینجا باید راه حلی برای دریافت مستقیم حقوق کارمندان اقلیم کردستان پیدا شود، ما مشکلی با شهروندان اقلیم کردستان نداریم بلکه مشکل ما با دولت اقلیم کردستان است.

فتلاوی اشاره کرد: ما به هیچ عنوان بر علیه اقلیم کردستان عمل نکرده‌ایم حتی زمانی که رفراندوم برگزار شد ما مانع اینکار نشدیم و موضع مخالفی در این باره اتخاذ نکردیم بلکه کشورهای همسایه مخالف این اقدام بودند.

فتلاوی تصریح کرد: موردی که من را مردد کرده است این است که اگر برادران دولت اقلیم کردستان واقعا اسامی لیستیهایی را که به بغداد ارائه داده‌اند واقعی باشند (افراد ذکر شدە در لیست، وجود واقعی داشته باشند) چرا مخالف پرداخت مستقیم حقوق از بغداد هستند؟

وی تصریح کرد: دولت اقلیم کردستان برای پرداخت حقوق باید لیست مخصوصی را آماده کند ما از اینجا با یک اثر انگشت حقوق آنها را پرداخت می‌کنیم؛ زمانی هم که خواستار ارائه اطلاعات کامل هویتی کارمندان هستیم راستی آزمایی می‌شود و لیستهای واقعی و غیر واقعی و  مشمول و غیرمشمول مشخص خواهند شد اما زمانی که با این اقدام مخالفت می‌شود حتما موردی برای پنهان کردن از سوی دولت اقلیم کردستان وجود دارد.

کد خبر 2768624

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha