بازرس کل کردستان بر لزوم تسریع در بهسازی راه های مواصلاتی، تلاش برای شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز و اصلاح هندسی راه ها به جای تعریض غیرفنی، تاکید کرد.

به گزارش کرد پرس، عیسی هواسی روز دوشنبه در بازدید سرزده از مرکز مدیریت و کنترل راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان در جریان آخرین روند نحوه ارائه خدمات جاده‌ای و سفر ایمن به مسافران نوروزی قرار گرفت.

وی ضمن بررسی آمار تعداد ترددهای داخل استان و تصادفات جاده‌ای در ایام نوروز، افزود: نوسازی ناوگان های حمل و نقل عمومی، نظارت بر نحوه خدمات رسانی تعاونی های مسافربری و صدور بارنامه‌ها، سرعت بخشی به پروژه های نیمه تمام، افزایش ایمنی راه ها و تکمیل هرچه سریعتر پروژه های عمرانی در پایانه های مرزی ضروری است.

بازرس کل کردستان با بیان اینکه راهداری به نوعی جهاد محسوب می شود و یکی از کارهای سخت و طاقت فرسا است، به مسئله پرداخت مطالبات و معیشت این قشر زحمتکش اشاره کرد و تلاش برای بهبود بخشیدن و تسریع پرداخت مطالبات آنها را ازیکی از مهمترین مسائل دانست.

هواسی خواستار توجه ویژه مسئولان در خصوص اجرای کامل طرح کریدور شمال غرب به جنوب در استان کردستان شد و بر لزوم پیگیری اعتباری و فنی این طرح تاکید کرد.

وی ادامه داد: با تکمیل این طرح، گامی بزرگ در مسیر ارتقای ایمنی راه ها و کاهش تلفات مالی و جانی در استان برداشته خواهد شد.

بازرس کل کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۰۰ راه روستای در استان فاقد روکش آسفالت هستند، توجه به ارتقای کیفیت و سطح بهره برداری از راه های روستایی را در جهت تحقق شعار سال بسیار حایز اهمیت دانست و گفت: افزایش کیفیت جاده‌ها و سهولت دسترسی، تاثیر بسزایی در مهاجرت معکوس و جهش تولید با مشارکت مردم روستا خواهد داشت.

کد خبر 2768586

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha