جابه‌جایی تابلوی حوزه استحفاظی میاندوآب به طرف مهاباد تکذیب شد

سرویس آذربایجان غربی- فرماندار ویژه مهاباد خبر تغییر حوزه استحفاظی دو شهرستان مهاباد و میاندوآب را تکذیب کرد و گفت:هر گونه تغییر واحدهای تقسیمات کشوری، بجز استان‌ بنا به پیشنهاد وزارت کشور و تصویب هیأت وزیران خواهد بود.

به گزارش کردپرس، حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد با تکذیب خبر تغییر حوزه استحفاظی دو شهرستان مهاباد و میاندوآب، بیان کرد: حوزه استحفاظی هر شهرستان برای انجام خدمات راهداری بر اساس امکانات، نیروی انسانی و راه‌های ارتباطی بین شهرستان‌ها تقسیم‌بندی می‌شود و ممکن است وظیفه نگه‌داری، برف‌روبی، لکه‌گیری و سایر کارهای مشابه این را شهرستان دیگری انجام بدهد.

عباسی تصریح کرد: بر اساس ماده ۱۳ نظام تقسیمات کشوری هر گونه انتزاع، الحاق، تبدیل، ایجاد و ادغام و نیز تعیین و تغییر مرکزیت و تغییر نام و نامگذاری واحدهای تقسیمات کشوری، بجز استان‌ بنا به پیشنهاد وزارت کشور و تصویب هیأت وزیران خواهد بود و این پیشنهاد تغییر را فرمانداری هر شهرستان به وزارت کشور اعلام می‌کند و تاکنون هیچ کدام از فرماندارهای فعلی و قبلی مهاباد چنین موضوعی را مطرح نکرده‌اند. 

طی چند روز گذشته با جابه‌جایی تابلو «ابتدای حوزه استحفاظی میاندوآب» به طرف مهاباد و نصب آن در سه‌راهی برده‌رشان این شهرستان باعث ایجاد حساسیت و واکنش‌های منفی در فضای مجازی و در بین مردم مهاباد شده بود.

کد خبر 2768455

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha