نقشه سیاسی اقلیم کردستان پس از احکام اخیر دادگاه فدرال عراق تغییر خواهد کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- عضو اتحادیه میهنی کردستان، گفت: نقشه سیاسی اقلیم کردستان پس ازاحکام اخیر دادگاه فدرال عراق درخصوص انتخابات پارلمان کردستان و مرجعی که باید بر این انتخابات نظارت کند تغییر خواهد کرد.

به گزارش کردپرس، غیاث سورچی در گفتگو با خبرگزاری «المعلومه» گفت: دادگاه فدرال عراق تعداد کرسیهای پارلمان کردستان را 100 کرسی تعیین کرده است، بنابراین اتحادیه میهنی و حزب دمکرات حتما" باید اختلافات خود را حل و فصل کنند، زیرا هر یک از آنها  به تنهایی نمی توانند51 کرسی را برای تشکیل دولت اقلیم کردستان، به دست آورند.

سورچی افزود: پس از اینکه دادگاه فدرال عراق تصمیم گرفت که انتخابات اقلیم کردستان در چندین حوزه انتخابیه برگزار شود و سیستم سهمیه‌بندی اقلیت ها که فقط حزب دمکرات کردستان از آن سود می‌برد، لغو کند، اقلیت ها در پارلمان کردستان نماینده ای نخواهند داشت و نمایندگان حزب دمکرات جایگزین آنان خواهند شد.

وی تصریح کرد: کمیسیون مستقل اقلیم کردستان  قبلا"صلاحیت نظارت بر انتخابات پارلمان کردستان را داشت، اما جریان های سیاسی در اقلیم کردستان پرسش هایی را درخصوص عملکرد این کمیسیون مطرح کرده بودند، لذا دادگاه فدرال عراق، کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق  را به عنوان ناظر بر انتخابات پارلمان کردستان تعیین کرده است.

کد خبر 2768371

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha