صورت همیشه زخمی حلبچه بهانه ای برای نابودی سلاح های شیمیایی در جهان

سرویس جهان- سازمان بین المللی منع سلاح های شیمیایی با گرامیداشت قربانیان و بازماندگان بمباران شیمیایی شهر حلبچه، بر لزوم برچیدن هر نوع سلاح های شیمیایی در جهان تاکید کرده است.

به گزارش کردپرس، 16 مارس هر سال یادآوری قربانی شدن 5000 شهروند کرد شهر حلبچه به دنبال بمباران شیمیایی شهر کردنشین حلبچه عراق توسط رژیم صدام است. هر سال شاهد فوت برخی از بازماندگان این حادثه دردناک هستیم.

سازمان بین المللی منع سلاح های شیمیایی، امروز با انتشار بیانیه ای حادثه دردناک بمباران شهر حلبچه در سال 1988 را یک تراژدی به تمام معنا توصیف کرده است.

این سازمان با اشاره به قربانی شدن هزاران تن از شهروندان کرد این شهر و به یادگار گذاشتن زخمی برای بازماندگان آن، تاکید کرده است که این حادثه تلخ می تواند به بهانه مستدلی برای مبارزه با تولید، تکثیر و کاربرد این سلاحها در جهان تبدیل شود.

سازمان منع سلاح های شیمیایی هرچند به پیشرفت هایی در مبارزه با کاربرد سلاح شیمیایی در جهان  اشاره کرده اما یادآوری کرده است که همچنان در برخی نقاط جهان از این سلاح ها استفاده می شود.

این سازمان با اشاره به ایجاد مرکز شیمی و تکنولوژی در این نهاد، آمادگی خود را برای کمک به برچیدن کامل این سلاح ها اعلام کرده است.

کد خبر 2768254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha