اجازه تملک زمین های صنعتی به بهانه تولید را نمی دهم/بانک ها موسسات خدماتی هستند نه بنگاه داری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: به کسانی که به بهانه تولید سعی دارند زمین های صنعتی را بعد از گذشت چندین سال، با تغییر کاربری تملک کنند، اجازه این کار را نداده و شدیدا مخالف واگذاری زمین های صنعتی به چنین افرادی هستم.

به گزارش کرد پرس، علی نوری در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان، گفت: شرکت هایی مانند لاستیک رازی، کاشی کارو و ... در گذشته درخواست زمین صنعتی داده اند و علیرغم واگذاری زمین به آنها بعد از گذشت بیش از یک دهه هیچ اقدامی در راستای تولید در این استان انجام نداده و صرفا به دنبال تملک زمین صصعتی بوده تا بعدا آن را تغییر کاربری دهند.

وی در رابطه با درخواست گروه شرکت های سماء که چندین زمین صنعتی را تملک کرده و سال هاست که کار تولید در آن شرکت ها راکد مانده است و اکنون قصد احیا را دارند، اظهار کرد: این شرکت از دهه ۸۰ چندین بار در کارگروه های مختلف برای احیای واحدهای صنعتی خود درخواست داده و پس از آن دیگر اقدامی انجام نداده و از این رو تنها به دنبال تملک زمین ها است، به این شرکت تا ۲۸ اسفند ماه سال جاری فرصت داده می شود که طرح توجیهی قابل قبولی را به این کارگروه ارائه دهند، در غیر این صورت اموال آنها توسط بانک تملک و به یکی از ۲ سرمایه گذار متقاضی این شرکت جهت احیا واگذار می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در بخش صنعت و معدن استان وجود دارد، افزود: ۷ هزار و ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات در این کارگروه برای آنها در نظر گرفته شده که در سال جاری از این میزان ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص و تنها ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آن نیز پرداخت شده است.

نوری با بیان اینکه بانک ها در پرداخت تسهیلاتی که در این کارگروه مصوب می شود باید عملکرد بهتری داشته باشند، ادامه داد: بانک ها موسسات خدماتی هستند نه بنگاه داری، لذا یکی از مهمترین رسالت های آنها پرداخت تسهیلات به متقاضیان است.

وی با انتقاد از شیوه برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال جاری، یادآور شد: رویکرد این کارگروه از سال آینده تغییر پیدا می کند و بیشتر به موضوعاتی که در توسعه زیرساخت های مرزی، صنعتی و گردشگری اثرگذارند، پرداخته می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان بیان کرد: از آنجا که بسیاری از وزرا عضو ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید هستند از سال آینده جلسات کارگروه را با حضور تعدادی از این اعضا برای تسریع در رفع مشکلات حوزه تولید استان، برگزار می کنیم.

کد خبر 2768001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha