رئیس جدید حوزه هنری کردستان معرفی شد

رئیس حوزه هنری استان کردستان با حضور معاون راهبری و امور استان های حوزه هنری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندای کردستان معرفی شد.

به گزارش کرد پرس، پیش از ظهر امروز با حضور معاون راهبری استان های حوزه هنری انقلاب اسلامی، معاون سیاسی، امنیتی استاندار کردستان و جمعی دیگر از مسئولان کشوری و استانی و هنرمندان، «اسعد فرهادی» به عنوان رئیس جدید حوزه هنری استان کردستان معرفی شد.

حوزه هنری تاریخ کردستان را در قالب هنر روایت کند

معاون راهبری استان های حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: روایت نشدن تاریخ مردمان کردستان، کار عرصه هنر را سخت کرده است و هنرمندان ما در این استان باید در قالب هنر به بیان این مجاهدت ها بپردازند.

سعید لشکری با بیان اینکه وظیفه اصلی معرفی این مجاهدت ها به نسل جوان دیدار با خانواده شهدا و بررسی مشکلات آنان است، اظهار کرد: فرهنگی و هنری بودن کردستان ریشه در همین مجاهدت ها و مظلومیت های مردمانش دارد.

وی افزود: ثروت بزرگ کردستان دستاوردهای هنرمندانه هنرمندان این دیار است و همه ما وظیفه حفظ و نگهداری از این میراث معنوی را داریم و از رییس جدید حوزه هنری استان انتظار می رود در این راستا و با بهره گیری از ظرفیت هنر تلاش کند.

معاون راهبری استان های حوزه هنری انقلاب اسلامی ادامه داد: ویژگی اصلی حوزه هنری مردمی بودن و در خدمت مردم بودن است و این نهاد با هنر در خدمت فرهنگ است و نباید به مکان دیگری تبدیل شود و باید برای اهالی هنر باقی بماند.

لشکری یادآور شد: حوزه هنری باید پایگاه اهل فرهنگ، هنر و اندیشه باشد و ما در مرکز از حوزه هنری کردستان توقع کارهای بزرگ هنری داریم که به سرمایه معنوی این استان اضافه کند.

انقلاب اسلامی یک اثر فاخر هنری در تاریخ است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی ایران یک اثر فاخر هنری در تاریخ به شمار می رود و ضمیمه شدن حوزه هنری و انقلاب اسلامی گواه روشنی بر این ادعا است.

مهدی رمضانی اظهار کرد: خود انقلاب اسلامی و شکل دهی آن یک کار هنرمندانه و خارق العاده بود و این اثرهنری به مجاهدت و هنرنمایی بزرگ مردان و شیرزنان این سرزمین حاصل شده و از مولود مبارک آن هم اقدامات بزرگی شکل گرفته که امروز نشانه هایی از آن را در کره زمین می بینیم.

وی افزود: در استان کردستان بزرگ مردان و مفاخر زیادی داریم که شاید هنوز آنگونه که باید شناسانده نشده اند و بی شک، یک وجه از جهاد تبیین مورد تاکید رهبری در معرفی مفاخرهای این دیار است و امیدواریم بتوانیم در قالب هنر به معرفی این مفاخر بپردازیم.

حوزه هنری خانه امید هنرمندان است

رئیس سابق حوزه هنری کردستان نیز در این مراسم بیان کرد: حوزه هنری خانه امید هنرمندان بوده است و امید که این روال استمرار یابد.

امین مرادی با بیان اینکه در طول ۱۱ سال و ۷ ماه فعالیت فقط هدفم کار فرهنگی و هنری بوده است، ادامه داد: وارد هیچ کار سیاسی و حزبی نشدم چرا که معتقدم ورود به کار سیاسی برای هنر آفت و آسیب است.

وی یادآور شد: اعتماد بزرگترین سرمایه حوزه هنری است و این اعتماد بین این نهاد و هنرمندان استان همچنان وجود دارد.

حوزه هنری کردستان نیازمند نگاه مسئولان کشوری است

رئیس جدید حوزه هنری استان کردستان نیز در این مراسم تکریم و معارفه، گفت: سعی و تلاشم برای پیشبرد اهداف هنری استان است.

اسعد فرهادی اظهار کرد: حوزه هنری استان کردستان با تلاش های رئیس سابق شاهد فعالیت های ارزشمندی بود اما معتقدم علیرغم همه تلاش های صورت گرفته حوزه هنری استان مظلوم است و نیاز به نگاه مسئولان کشوری دارد.

کد خبر 2767901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha