سعدی پیره: در پارلمان عراق بسیار بد و بیشرمانه از پیشمرگه صحبت می‌شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سخنگوی اتحادیه میهنی طی یک کنفرانس خبری درخصوص برخی مسائل داخلی اقلیم کردستان و روابط اقلیم و بغداد اظهاراتی مطرح کرد و گفت که به زودی با حزب دمکرات کردستان نشستی برگزار خواهند کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری آوینه، سعدی احمد پیره، سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان در یک کنفرانس خبری گفت: «در پارلمان عراق بسیار بد و بیشرمانه از پیشمرگۀ کردستان صحبت می‌شود، درحالی که پیشمرگه نقش حیاتی در آزادسازی شهرهای عراق و اقلیم کردستان ایفا کرده است».

سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان درمورد روابط اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان اعلام کرد که به زودی نشستی درخصوص انتخابات و برخی موضوعات دیگر با حزب دمکرات کردستان برگزار خواهند کرد و برای حل مشکلات به بحث و بررسی خواهند پرداخت.

وی درمورد حکم دادگاه فدرال عراق اظهار داشت: «اتحادیه میهنی در شکایت خود خواستار لغو کرسی اقلیت ها نشده است، بلکه آن یک تفاهم قانونی بر اساس قانون اساسی بود که دادگاه فدرال به آن حکم داد».

سعدی پیره تصریح کرد که علت تصمیمات دادگاه فدرال به منازعات و اختلافات احزاب سیاسی اقلیم کردستان برمیگردد و به یکی از اظهارات بافل طالبانی در مورد لزوم عادی سازی روابط کردها با احزاب عراقی اشاره کرد و معتقد بود که این اقدام اقلیم کردستان را قدرتمند تر خواهد کرد.

وی درپایان درمورد پست استانداری کرکوک گفت: «با حزب دمکرات کردستان به یک تصمیم مشترک رسیده‌ایم و می‌خواهیم استاندار کرکوک کرد باشد، با حزب دمکرات کردستان به احزاب عرب و ترکمان گفته‌ایم که حتی اگر کل 16 کرسی کرکوک در دست کردها باشد، بدون آنها دولت محلی را تشکیل نخواهیم داد».

کد خبر 2767821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha