لاهور شیخ جنگی: نباید و نمیتوان کسی را از حق شرکت در انتخابات محروم کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- لاهور شیخ جنگی با صدور بیانیه ای درخصوص انتخابات پارلمان کردستان اظهاراتی مطرح کرد و گفت: باتوجه به پایه و اساس نظام های دمکراتیک نباید هیچ کس را از حق شرکت در انتخابات محروم کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از دراو میدیا، در بیانیه لاهور شیخ جنگی آمده است: شهروندان عزیز کردستان وقت بخیر. سرانجام پس از چندین بار تعویق، ریاست اقلیم کردستان با هماهنگی کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق، روز 10 ژوئن سال جاری را به عنوان تاریخ انتخابات ششمین دوره پارلمان کردستان اعلام کرد. از این تصمیم استقبال می‌کنیم و امیدواریم این آخرین تاریخ تعیین شده برای برگزاری انتخابات باشد و به هیچ بهانه دیگری موانعی برای به تعویق انداختن انتخابات و انعکاس اراده شهروندان در پای صندوقهای رای صورت نگیرد.

تأکید میکنم که در چارچوب اعتقادات ما به اصول دموکراسی، حق رای دهی و کاندیدشدن، اساس نظام های دموکراتیک است و نباید و نمیتوان کسی را از آن محروم کرد.

حضور فعال مردم کردستان در این انتخابات، فرصتی طلایی برای اصلاح روش حکمرانی در اقلیم کردستان است. به علاوه بازگرداندن شکوه اقلیم کردستان در جوامع بین المللی است، همانند مردمانی فعال که سرنوشت و آینده خودرا رقم می زنند. بنابراین مجدداً درخواست میکنم که در تمدید و صدور کارت رای دهی اهمال نکنند و آن را یک وظیفه ملی بدانند.

کد خبر 2767771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha