مرکز رسانه‌ای «ه.پ.گ»: محلی که نیروهای عراقی در آنجا مستقر شده‌اند خط مرزی نیست

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ نیروهای مدافع خلق (HPG) ضمن هشدار به نیروهای عراقی که اخیرا به نام «نیروی مرزبانی» در مناطق زاپ و آواشین مستقر شده‌اند اعلام کرد مکانی که این نیروها به آن وارد شده‌اند خط مرزی نیست.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری آوینه، مرکز رسانه‌ای ه.پ.گ  روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد اخیرا نیرویی با عنوان «نیروی مرزبانی» به برخی از مناطق زاپ و آواشین در حوزه حفاظتی تحت کنترل نیروهای مدافع خلق که درگیرهای سنگینی در آنجا در جریان هست، اعزام شده‌اند.

این مرکز اعلام کرد مناطقی که نیروهای عراقی در تلاش هستند به آنجا برسند چندین کیلومتر از خط مرز رسمی عراق و ترکیه فاصله دارد و در حال حاضر نیز درگیری سنگینی میان نیروهای ه.پ.گ و ارتش ترکیه در جریان است.

نیروهای مدافع خلق (HPG) همچنین اشاره کرد: ما مخالف ورود نیروهای عراقی به منظور حفاظت از مرز نیستیم، ولی مکانی که به آنجا اعزام شده‌اند جزء خط مرزی نیست از این رو استنباط ما از این تحرکات این است که نیروهایی در حال همکاری کردن هستند، بهتر است نیروهای عراقی این واقعیت را درک کنند و به تناسب جنگ و درگیریهایی که در این منطقه حاکم است عمل کنند.

کد خبر 2767447

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha