بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره دیدار مسرور بارزانی و آنتونی بلینکن

سرویس جهان- وزارت خارجه آمریکا با اشاره به دیدار مسرور بارزانی با وزیر خارجه آمریکا هدف از سفر نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق به آمریکا را بررسی تحولات و گفتگو درباره مسائل مورد علاقه دو طرف عنوان کرد.

به گزارش کردپرس، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از دیدار آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور با مسرور بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق در واشنگتن خبر داد.

آنتونی بلینکن در این دیدار گفت ایالات متحده آمریکا شریکی دیرینه برای اقلیم کردستان عراق بوده است و این رابطه، قبل از هر چیز بر پایه ارزش‌های مشترک، منافع مشترک و سابقه قربانی دادن‌های مشترک شکل گرفته است.

بلینکن افزود: آمریکا این شراکت را جدی می‌گیرد و حمایت آمریکا از اقلیم کردستان بخشی از رویکرد کلی این کشور نسبت به عراق است. اکنون فرصتی برای تاکید و تحکیم این روابط و حمایت از اقلیم کردستان فراهم شده است.

وزیر خارجه آمریکا گفت: ما در کنار هم برای تقویت آن تلاش می‌کنیم. رابطه آمریکا با اقلیم کردستان در منطقه منحصر به فرد بوده و برای آمریکا ارزشمند است.

بلینکن گفت: اقلیم کردستان عراق شریکی حیاتی برای آمریکا در جهت ایجاد ثبات در منطقه و امنیت بخش خصوصی به ویژه سرمایه‌گذاری‌های آمریکا بوده و این مسئله از نظر ایالات متحده آمریکا اهمیت زیادی دارد.

 وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد در حال حاضر که دو طرف با چالش‌های جدی در منطقه مواجه هستند این همکاری به صورت جدی‌تری باید ادامه داشته باشد.

 آنتونی بلینکن همچنین به مسئله اختلافات داخلی میان احزاب کرد در اقلیم کردستان اشاره کرد و گفت مسئله مهم حفظ اتحاد میان کردها و همکاری میان آنها در بالاترین سطح است.

 مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق نیز ضمن ابراز تشکر از حمایت‌های آمریکا، اقلیم کردستان عراق را متحد این کشور نامید و بر لزوم ادامه همکاری‌ها تاکید کرد.

 نخست وزیر اقلیم کردستان عراق با اشاره به اینکه چالش‌های جدیدی برای این منطقه به وجود آمده است، هدف از سفر به آمریکا و دیدار با مقامات این کشور را ارتقا سطح روابط و گفتگو بر سر چالش‌ها و موانع عنوان کرد.

 او گفت یکی از اهداف این سفر بررسی تحولات جدید در عراق، اقلیم کردستان و منطقه در دیدار با مقامات آمریکا است.

کد خبر 2767445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha