۱۲۹۶ شعبه اخذ رای در کردستان پیش بینی شده است

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کردستان گفت: هزار و ۲۹۶ شعبه احذ رای برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در استان پیش بینی شده است.

به گزارش کرد پرس، محمد رضایی با بیان اینکه از این تعداد، ۶۱۲ شعبه سیار، ۶۸۴ ثابت، ۷۰۷ شعبه روستایی و ۵۸۹ شعبه شهری است، گفت: تاکنون ۱۸۴ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه استان مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته اند.

وی اظهار کرد: از این تعداد، ۳۴ نفر مربوط به حوزه انتخابیه بیجار، ۱۹ نفر سقز وبانه، ۶۰ نفر سنندج، کامیاران و دیواندره، ۳۶ نفر حوزه انتخابیه قروه و دهگلان و ۳۵ نفر حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد هستند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کردستان با بیان اینکه ۲۰ نفر از نامزدها یعنی ۱۱ درصد کل نامزدهای تایید صلاحیت شده بانوان هستند، افزود: از ساعت صفر بامداد روز پنجشنبه سوم اسفند، تبلیغات شروع می شود و تا هشت صبح روز پنجشنبه ۱۰ اسفند ادامه خواهد داشت.

رضایی با بیان اینکه به منظور استفاده از ظرفیت های قانونی در فضای مجازی، نامزدها می توانند از پیام های رسانی داخلی استفاده کنند، ادامه داد: نامزدها در فضای حقیقی و مجازی در پیام رسان های داخلی می توانند برای تبلیغات استفاده کنند، ضمن اینکه دستورالعمل نحوه تبلیغات در فضای حقیقی و مجازی به صورت یک بسته در اختیار نامزدها و فرمانداران هر شهرستان قرار گرفته است.

وی به تغییر قانون انتخابات در سال جاری و امکان استفاده نامزدها از اماکن دولتی و عمومی برای تبلیغات اشاره کرد و یادآور شد: برای اینکه نامزدها از شرایط یکسان در این زمینه بهره مند شوند، لیست همه اماکن احصا و در اختیار آنان قرار گرفته و در صورت تمایل می توانند درخواست هایشان را به فرمانداری ها اعلام کنند که البته قرعه کشی برای استفاده از این اماکن در سانس های مختلف انجام شده است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کردستان با اشاره به اینکه آثار تبلیغاتی باید حداکثر بین ۷۰ تا ۱۰۰ سانتیمتر باشد و بزرگتر از آن غیرمجاز است، بیان کرد: هر نامزد می تواند یک ستاد انتخابات اصلی در حوزه انتخابیه و یک ستاد انتخاباتی فرعی در هر شهر، روستا یا منطقه شهرداری داشته باشد.

کد خبر 2767347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha