رئیس پلیس فتا: ۱۰ عضو باند اخاذی در بانه دستگیر شدند

رئیس پلیس فتا کردستان گفت: با تلاش نیروهای پلیس ۱۰ عضو یک باند اخاذی و کلاهبرداری سایبری در شهرستان بانه شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ مهدی دانش پور در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، از انهدام یک باند اخاذی و کلاهبرداری سایبری در سطح استان خبر داد و گفت: شناسایی و دستگیری این کلاهبرداران پس از شکایات مردمی در دستور کار قرار گرفت که با اشرافیت نیروهای پلیس فتا، اعضای این باند ۱۰ نفره در بانه دستگیر شدند.

وی اظهار کرد: این افراد با به دست آوردن تصاویر شخصی شهروندان از طریق جلب اعتماد، اخفال و جمع آوری اطلاعات، در فضای مجازی اقدام به تهدید و اخاذی از آنان کرده بودند.

رئیس پلیس فتا کردستان با بیان اینکه اعضای این باند با پخش تصاویری از شهروندان به اخاذی از آنان اقدام می کردند، افزود: اعضای این باند در یک عملیات پلیسی با هماهنگی دستگاه قضایی در استان دستگیر و روانه زندان شدند.

سرهنگ دانش پور ادامه داد: اعضای این باند پس از توقیف تجهیزات رایانه ای در تحقیقات اولیه پلیس، به ۶ میلیارد تومان اخاذی از شهروندان اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه تحقیقات کارشناسان پلیس فتا در رابطه با این پرونده همچنان ادامه دارد، یادآور شد: اعضای این باند کلاهبرداری و اخاذی، از ۱۲ نفر از شهروندان کردستانی اخاذی کرده بودند.

کد خبر 2767102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha