سفره گسترده صاحب کرم را شما چرا کوچک می کنید؟

خروجی روز ۲۰ بهمن ماه کردپرس با عنوان «چه استدلالی در تایید صلاحیت یک‌ نماینده پر حاشیه وجود دارد؟» در دفاع از مشارکت عمومی در انتخابات مجلس دوازدهم با واکنش هایی همراه بود که لازم است توضیحاتی در این زمینه تقدیم مخاطبان عزیز بنماییم.

کرد پرس- ابتدا و انتهای این مناقشات و جدل های مرسوم در موسم انتخابات جنبه رقابتی داشته و قطعا فرآیند تلاش همه کنشگران معطوف به مشارکت سیاسی در سرنوشت چهارساله منطقه مربوطه و توسعه و آبادانی کشور می باشد.

اما اتفاقاتی که در صحنه رد و تایید نهایی رخ داد طبق روال معمول واکنش هایی را در بر داشته و دارد و این دلیلی بر کنشگری جامعه می باشد و حق داوطلبان و مردم است که از برخی موارد قابل رسانه ای شدن، مطلع شوند.

مردم و دیگر داوطلبان حق دارند از بازگشت بعضی کاندیداها با وجود شبهات و شایعات متواتر در خصوص مشکلات حاد مالی و غیره و رد برخی دیگر در مرحله بعدی با سوابق مفید به گواه اسناد و اذهان عمومی در شگفت باشند.

 مردم می پرسند چرا فلان کاندیدا با توده ای از مشکلات و بدون سوابق سیاسی و اجتماعی تنها به اتکا بر ثروت مشکوکی که به دست آورده تایید و کاندیدهای دیگر با داشتن سوابق متعدد و احیانا سندی مشکوک، رد صلاحیت شده است.

مردم می پرسند منشاء پول هایی که در این وانفسای اقتصادی در روستاهای محروم منطقه و در انظار همه ناظران و مجریان انتخاباتی ریخت و پاش می شود کجا می باشد؟

در منظر مردم این رد و تاییدها یک تناسب ساده ریاضی است. آنان می پرسند یک نفر با این همه مسائل و ریخت و پاش های بی حد و حساب با شبهات متعدد مجوز ورود به صحنه انتخابات را می گیرد، اما نفرات دیگر به بهانه سند یا اسنادی که با انبوه اسناد و مدارک و شائبه های فرد پذیرفته شده اصلا قابل قیاس نمی باشد، مجوز ورود نمی گیرد.

با مراجعه به احوال فرد مزبور و با توجه به سابقه «اسراف و تبذیرهایی» که داشته است و با توجه مراکز نظارتی که وجود دارد راه یابی به مرحله بعدی انتخابات شائبه های زیادی را به دنبال دارد مردم می پرسند فردی با این سابقه و این مشکلات در مرحله  نهایی تایید و بعضی افراد از حوزه منظور و دیگر حوزه ها با دلایل ناکافی در مرحله نهایی رد می شوند، چه مفهومی دارد؟

باید دانسته شود که قدرت فعلی که در دست شماست، یک امانت است و نباید صرف زر و تزویر دیگران شود این قدرت متعلق به حاکمیت اسلامی است و مجوز استفاده از آن برای جناح و طیف و طایفه وجود ندارد و کسانی که به هر دلیل و با هر توجیهی به ابقای چنین افرادی و جریانی در صحنه انتخابات کمک می کنند به همان اندازه در تمدید فرصت برای ثروت اندوزی کثیف افراد سهیم اند این نوع اقدامات رقابت آفرین نخواهد بود بلکه خسارت زا می باشد.

حال که صاحب کرم سفره را گسترده تر کرده است، چه می شد که بعضی ها سلایق و علایق خود را بر خان گسترده صاحب کرم تحمیل نمی کردند.

کسانی که عمر خدمتشان به تشکیل مجلس آتی هم نمی رسد چرا خود را هزینه این "سیه کاسگان میهمان کُش" می نمایند.

کد خبر 2767082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha