سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق: ائتلاف عامل بی‌ثباتی در عراق شده‌اند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق گفت که نیروهای ائتلاف بین‌المللی عامل بی‌ثباتی در عراق شده‌اند و بر پایان دادن به ماموریت‌های این نیروها تاکید کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری آوینه، روز پنجشنبه، یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق درباره حمله موشکی شب گذشته به بغداد گفت اعلام کرد: «نیروهای آمریکا به طور غیر مسئولانه باعث ایجاد مانع برای تفاهمات و آغاز گفتگوهای دوجانبه می شوند و از طریق یک حمله هوایی در حومه محله ای در بغداد اقدامی تروریستی انجام داده‌اند.

سخنگوی سودانی همچنین گفت: «آمریکا تمامیت ارضی عراق را نقض کرده است و به زندگی و فرزندان مردم ما تعرض می کند. آنچه خطرناکتر است این است که ائتلاف بین المللی دلایل و اهداف حضورشان در خاک عراق را نقض کرده است».

یحیی رسول تصریح کرد: «این حمله بیشتر دولت عراق را تشویق می کند تا به ماموریتهای ائتلاف بین المللی پایان دهد که عامل بی ثباتی در عراق شده است و کشور را به محل اختلاف و درگیری تبدیل می کند.

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح برای اشاره ای به احتمال پاسخ متقابل به این حملات اعلام کرد: «نیروهای مسلح عراق به وظیفه قانونی خود برای حفاظت از امنیت مردم و خاک عراق در برابر هرگونه تهدیدی عمل خواهند کرد».

این بیانیه پس از آن صادر شد که شب گذشته یک پهپاد آمریکایی خودروی شبه نظامیان حزب الله عراق را در بغداد هدف قرار داد که در نتیجه آن ابوباقر سعیدی یکی از رهبران برجسته این شبه نظامیان و چند فرد مسلح دیگر کشته شدند.

آمریکا این شبه نظامیان را به وابسته بودن به سپاه پاسداران ایران متهم میکند و آنان را مسئول حمله به پایگاه نظامی آمریکا در اردن میداند که منجر به کشته شدن سه سرباز و زخمی شدن ده ها تن دیگر شد.

کد خبر 2766758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha