یک سال از فاجعه زلزله می گذرد؛ درخواست برای افزایش حمایت مالی از سوریه

سرویس سوریه -در اولین سالگرد زلزله سال گذشته که درد و رنج مردم را تشدید کرد، سازمان ملل و سازمان‌های بشردوستانه از جامعه بین‌المللی و کشورهای کمک‌کننده خواستند تا حمایت مالی از سوریه را افزایش دهند.

به گزارش کردپرس، سازمان ملل و سازمان‌های بشردوستانه در اولین سالگرد زلزله ویرانگر سال گذشته با مرکزیت شهر مرعش در کردستان ترکیه که باعث ایجاد آسیب و تخریب بخش بزرگی از خاک سوریه شد از جامعه بین‌المللی و کشورهای کمک‌کننده خواستند تا حمایت مالی از سوریه را افزایش دهند.

بە نوشتە آژانس خبری سانا، امروز با گذشت یک سال از فاجعه زلزله ای که در ۶ فوریه سال گذشته در سوریه روی داد و درد و رنج مردم را تشدید کرد، سازمان ملل و سازمان‌های بشردوستانه از جامعه بین‌المللی و کشورهای کمک‌کننده خواستند تا حمایت مالی از سوریه را افزایش دهند.

مقامات سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای مشترک توضیح دادند که این زلزله رنج مردم سوریه را تشدید کرده و خساراتی به ارزش میلیاردها دلار به اقتصاد سوریه وارد کرده است.

«آدم عبدالمولی» هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل و «مهند هادی» هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه منطقه‌ای برای بحران سوریه، در بیانیه‌ای که در سایت صندوق جمعیت سازمان ملل منتشر شده است، تأکید کردند: «میلیون ها سوری امروز به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند، ما امروز بار دیگر تعهد خود را برای کمک به مردم سوریه برای بهبود و بازسازی کشورشان و گسترش امید برای نسل‌های آینده در این کشور اعلام می‌کنیم.»

در این بیانیه از حمایت‌های کشورهای کمک‌کننده ابراز قدردانی شده و بر نیاز به حمایت بیشتر از سوری‌ها بدون هیچ تاخیری تاکید شده است.

در این زمینه، «مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده کمک‌های اضطراری با اشاره به بدتر شدن اوضاع انسانی در سوریه در نتیجه زلزله و جنگ گفت: «تعداد شهروندان سوریه که به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند در سال جاری افزایش یافته است.»

از سوی دیگر، «مادز برنچ هانسن» رئیس هیأت بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر در سوریه گفت: «میلیون‌ها تن در سوریه از شرایط سخت اقتصادی در نتیجه جنگ و فاجعه زلزله رنج می برند.»

وی در این راستا به اهمیت تلاش‌های جمعی و همکاری با هلال احمر عربی سوریه برای کمک رسانی به بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نیازمند در سوریه اشاره کرد.

کد خبر 2766720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha