۲۴ واحد تولیدی راکد در ایلام احیا شدند

سرویس ایلام - رئیس سازمان صمت استان ایلام در جریان بازدید جمعی از اصحاب رسانه این استان در قالب طرح راهیان پیشرفت از چند واحد تولیدی مستقر در شهرک‌ صنعتی و پتروشیمی ایلام، از بازگشت ۲۴ واحد تولیدی راکد به عرصه تولید استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، محمدرحیمی در حاشیه بازدید از واحد احیاء شده نخ‌تابان "زرین‌دست"، تولید کننده تک رشته‌ها و گونی پلاستیکی از پروپیلن، ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: بهره‌برداری از این واحد، زمینه رشد صادرات کشور را افزایش داده و سالیانه بیش از ۵ میلیون دلار محصول را به کشورهای همسایه صادر می‌کند.

او گفت: با راه‌اندازی پارک پروپیلن در مهران بیش از ۸۰ واحد تولیدی با این شرایط به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در خصوص واحد تولیدی احیا شده "هیما گستر" هم توضیح داد: این واحد تولیدی که ۱۷ سال راکد بود به تازگی وارد مدار تولید شده است و یکی از ۱۲۲ واحد تولیدی احیا شده استان ایلام از سال گذشته تا به حال است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام همچنین در بازدید خبرنگاران از شرکت ارغوان گستر ایلام گفت: گاز استحصالی از پتروشیمی ایلام وارد این مجموعه شده و به پلی‌پروپلین تبدیل می‌شود.

محمد رحیمی میزان اشتغالزایی این پروژه را ۷۰۰ نفر ذکر کرد و گفت: در طرح‌های حوزه صنعت استان بیش از یک هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: دولت سیزدهم تصمیم جدی برای احیای واحدهای راکد دارد و بررسی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی با برگزاری مدون جلسات کارگروه تسهیل ورفع موانع تولید در دستور کار این اداره کل است.

وی بیان کرد: به بهره‌برداری رسیدن طرح‌های نیمه تمام، افزایش ظرفیت واحدهایی که زیر ظرفیت کار می‌کند و احیای واحدهای تعطیل از جمله اهداف اداره صمت است.

وی با بیان اینکه ۹ طرح بزرگ صنعتی در استان با پیشرفت مناسب در دست اجرا است، گفت: "پتروشیمی هلیلان"، "پتروشیمی دهلران"، "فولاد ایوان"، "طرح کاغذ سنگی چرداول" و "ارغوان گستر ایلام" از جمله پروژه‌های مهم بخش تولید و صنعت استان است.

کد خبر 2766757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha