انتصاب سرپرست فرودگاه‌های کردستان در سکوت خبری

سرپرست فرودگاه های استان کردستان نزدیک به چهار ماه پیش بدون اطلاع به رسانه ها منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، با افتتاح فرودگاه سقز، استان کردستان جز استان های دارای دو فرودگاه فعال شد. در این فرودگاه هواپیماهای کوچک مقیاس، میان مقیاس و ۵۰ تا ۱۰۰ نفره قابلیت نشست و برخاست دارد. طول باند فرودگاه ۲.۷ کیلومتر است و با توجه به اینکه فرودگاهی بین سنندج و ارومیه وجود ندارد، اگر شعاع ۲۰۰ کیلومتری برای شهر سقز ترسیم کنیم، حدود ۱.۵ میلیون نفر می‌توانند از این فرودگاه استفاده کنند که شامل جنوب آذربایجان غربی، بوکان، مهاباد، سقز، بانه، دیواندره، تکاب و شاهین‌دژ است.

فعالیت دو فرودگاه در منطقه استراتژیک کردستان نیازمند مدیریت مستمر، جهادی و شبانه روزی است و با وجود چالش پروازهای فرودگاه سنندج و بی نظمی پروازها انتظار می رفت، به طور شفاف در حوزه اداره کل فرودگاه های استان، پیگیری روند توسعه به رسانه ها اطلاع رسانی می شد.

بنا به اطلاع خبرنگار کردپرس، ۲۳ آبان ماه سال جاری با حکم مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران  سرپرست فرودگاه های استان کردستان منصوب شد.

وی جایگزین امیرعباس نظری زاده شد که از سال ۹۸ در کردستان بود و از آبان امسال مدیرکل فرودگاه های استان لرستان شد.

فرودگاه سنندج در هفته دو پرواز رفت و برگشت به تهران دارد، و با وجود پیگیری های مستمر مدیران استانی و اهتمام جدی استاندار برای حل موضوع تاکنون تحولی در این زمینه صورت نگرفته است. تعطیلی نسبی فرودگاه سنندج، مدیریت فرودگاه های استان را به حیاط خلوت مدیران پروازی تبدیل کرده است. بدون شک اگر در این سال ها اهتمام جدی در این زمینه از سوی مدیریت فرودگاه سنندج و به کارگیری توان مدیران استانی و نمایندگان وجود داشت شاهد چنین وضعی در استان نبودیم به نحوی که بعضا احساس می شود برای تعطیلی پروازها عمدی در کار است!

اینکه خبری نیز از انتصاب سرپرست فرودگاه های استان منتشر نشده، این شائبه را بیشتر پررنگ کرده که تمایلی برای اطلاع از تغییر مدیریت و فشار برای تثبیت پروازها وجود ندارد.

سرپرست فعلی چندین سال در همان فرودگاه معاون بوده و اگر توانی برای اصلاح وضع موجود داشت باید از خود نشان می داد. مدیران استانی و شرکت فرودگاه های کشور باید با انتصاب فردی توانمند و  دلسوز  روند ناامید کننده پروازها در استان را حل کنند. 

کد خبر 2766403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha