نمایش «خواب نما»، ورود ممنوع به برخی رفتارهای اجتماعی است

عرفان دارابی، کارگردان کردستانی نمایش «خواب نما»، این نمایش را دارای ژانر اجتماعی و پیرامون بی نظمی های رفتاری و رد کردن ورود ممنوع در برخی از مشاغل می داند.

به گزارش کرد پرس به نقل از سایت ایران تئاتر، بخش خیابانی چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از دوم تا دوازدهم بهمن در چهار زیربخش مسابقه تئاتر ایران، ویژه غزه، هویت ملی و فراگیر در حال برگزاری است.

نمایش «خواب نما» به نویسندگی احمد صمیمی و کارگردانی عرفان دارابی از کردستان، یکی از آثار بخش خیابانی جشنواره فجر ۴۲ است که نگاهی به ورود ممنوع بودن برخی رفتارهای اجتماعی دارد.

با عرفان دارابی که به همراه گروهش نخستین حضورشان را در این رویداد بین المللی تجربه می کنند درباره محور و چارچوب نمایش «خواب نما» گفت وگو کردیم.

این هنرمند سنندجی با بیان اینکه این نمایش به مسائل اجتماعی هم چون بیکاری، بی نظمی های اجتماعی و رد کردن ورود ممنوع های رفتاری و قوانین اجتماعی از سوی برخی از مشاغل می پردازد، گفت: «نمایش ما راوی داستان زندگی فرد بیکاری است که به دنبال وام است و با شرایط سخت گرفتن وام روبه رو می شود و در نهایت از فرط خستگی به خواب می رود و در خواب با برخی اتفاق  ها روبه رو می شود و خواب رانندگانی را می بیند که هر کدام به نوعی ورود ممنوع های کلامی، رفتاری و قوانین راهنمایی و رانندگی را رد کرده اند».

دارابی افزود: «نمایش ما فضایی کمدی و فانتزی دارد و برخی فضاسازی هایی در نمایش انجام شده که برای مخاطب جذاب است و در حین اجرا نیز از تماشاگران استفاده می کنیم و از آن ها بازی می گیریم».

وی ادامه داد: «بسیار خرسندیم که در بزرگ ترین رویداد تئاتری کشور حضور پیدا می کنیم و این فرصت در اختیار ما گذاشته می شود تا آثار خوب و فاخر را تماشا کرده و سطح تئاتر خود را ارتقا دهیم و به دانش تئاتری مان بیفزاییم».

کد خبر 2766287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha