تلاش اقلیم کردستان برای جلب حمایت بین المللی در داووس سوئیس

سرویس جهان- نشریه بی بی بریکینگ با اشاره به حضور مستمر مقام های اقلیم کردستان در اجلاس سالانه داووس سوئیس و تاسیس خانه کرد در این کشور، از تلاش این منطقه برای جذب حمایت بین المللی و سرمایه داران جهانی خبر داده است.

به گزارش کردپرس، مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در یک هفته گذشته سرگرم دیدار و مذاکره با مقامات کشورهای مختلف جهان در جریان برگزاری اجلاس جهانی داووس در سوئیس بود.

بر اساس گزارش نشریه بی بی بریکینگ، بارزانی در جریان سفر به داووس سوئیس با مقامات بیش از 10 کشور و نهاد جهانی دیدار و گفتگو کرده و در چند پانل بحث های سیاسی و اقتصادی شرکت کرده است.

این نشریه با اشاره به بحارن اقتصادی فعلی در اقلیم کردستان ناشی از قطع صادارت نفت خام و مناقشه با دولت مرکزی بر سر بودجه نوشت: مقامات اقلیم کردستان عراق تلاش می کنند نظر کشورهای خارجی و سرمایه داران بین المللی را برای افزایش سرمایه گذاری جلب کنند.

 این خبرگزاری با اشاره به افتتاح خانه کرد در داووس سوئیس، این اقدام دولت اقلیم کردستان را تلاش برای ارتباط دائمی با نهادهای مختلف سیاسی-اقتصادی جهان با توجه به اهمیت اجلاس جهانی داووس عنوان کرده است. خانه کرد در داووس با دعوت از شخصیت های برجسته بین المللی در حوزه سیاسی و اقتصادی، به دنبال ایجاد تعامل بیشتر کردها و اقلیم کردستان با جامعه بین المللی است.

این نشریه یکی از اهداف ایجاد مرکز دائمی برای تعامل با نهادهای جهانی از سوی دولت اقلیم کردستان در کشور سوئیس را تلاش برای جذب حمایت های بین المللی در میانه تنش های منطقه ای در خاورمیانه و تاثیر آن بر وضعیت سیاسی و اقتصادی اقلیم کردستان عراق دانسته است.

نشریه خبری بی بی بریکینگ در هنگ کنک، وضعیت کنونی اقلیم کردستان را شکننده ارزیابی کرده که تلاش می کند از طریق افزایش تعامل بین المللی تنش های اقتصادی و سیاسی تاثرگذار بر این منطقه را دفع کند. در این گزارش اقلیم کردستان عراق به عنوان بازیگری جوان در خاورمیانه معرفی شده که در زمان حمله داعش توانست خود را در جامعه جهانی مطرح کند اما در موقعیت کنونی با مشکلات و چالش های زیادی روبرو شده است.

کد خبر 2765953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha