مشارکت قطعی 30 تا 40 درصدی کردستانی ها در انتخابات پیش بینی می شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به اینکه به ازای هر حوزه انتخابیه در استان به طور میانگین ۲۲ نامزد داریم، گفت: خوشبختانه رقابت تنگاتنگی بین نامزدها وجود دارد و پیش بینی‌ می شود مشارکت قطعی مردم در انتخابات حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد باشد.

به گزارش کرد پرس به نقل از ایرنا ، مهدی رمضانی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری کردستان اظهار کرد: در حال حاضر تعداد نامزدهای قطعی تایید صلاحیت شده در هیات های اجرایی و نظارت، در استان ۱۳۳ نفر است.

وی افزود: ٣۵٨ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ثبت نام قطعی کردند و در خلال برسی صلاحیت نامزدها در هیات های اجرایی و نظارت، ۳۳۶ نفر تایید صلاحیت شدند.

وی از انصراف ۳۲ نامزد خبر داد و افزود: مقرر است تا ۱۴ بهمن به اعتراضات نامزدهای رد صلاحیت شده، رسیدگی شود؛ بنابراین امکان افزایش نامزدها وجود دارد، ضمن اینکه ۷۰۶ نفر پیش ثبت نام کردند که نسبت به انتخابات مجلس قبل رشد ۲.۷ برابری داشت.

رمضانی به وجود پنج حوزه‌ انتخابیه اصلی، پنج فرعی و ۲۱ بخشداری اشاره کرد و گفت: زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات فراهم و تمام بخشداری ها به فیبرنوری متصل است و هزار و ۲۹۶ شعب اخذ رأی شهری و روستایی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه انتخابات پیش رو از اهمیت مضاعفی برخوردار است، افزود: امسال قانون انتخابات مجلس اصلاح شد و طبق قانون جدید انتخابات برگزار می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بر لزوم تلاش برای مشارکت بالای مردم در انتخابات تاکید کرد و افزود: دشمن با عملیات بسیار پیچیده اختلال ادراکی ایجاد کرده و بنا دارد میوه حرکتش را در انتخابات پیش رو درو کند.

رمضانی از دستگاه‌ها خواست از هیچ نامزدی حمایت نکنند و یادآور شد: رفع ابهامات، تبیین اهداف دشمن و اهمیت شرکت در انتخابات، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و در اختیار گذاشتن امکانات دولتی برای برگزاری انتخابات، ضروری است.

کد خبر 2765886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha