استاندار سلیمانیە: پیشرفت میهن و تأسیس دولت با نفت، گمرک و نیروهایی کە ما ساختەایم ممکن نیست

سرویس عراق و اقلیم کردستان- د. هوال ابوبکر، استاندار سلیمانیه اعلام کرد که وضعیت به وجود آمده «نتیجه» کاری است که در حق معلمان انجام می شود و معلمان بخشی از این روند نیستند، بلکه ضعف حاکمیتی و اقتدار مالی و اقتصادی شرایطی را ایجاد کرده است که اکنون معلمان و حقوق بگیران که ارکان اصلی هستند، متحمل زیان هنگفتی شده اند، وی افزود که تلاش های جدی برای از سرگیری روند آموزش در حال انجام است.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری خندان، هوال ابوبکر روز دوشنبه طی یک سخنرانی در میزگرد ارزیابی وضعیت آموزش و پرورش در استان سلیمانیه گفت: «تعلیم و آموزش هدف اصلی است و چیزهای دیگر ابزار رسیدن به این هدف مقدس است و وقتی می گوییم تحت هیچ شرایطی فرآیند آموزش و پرورش متوقف نشود، به این خاطر است که ما برای انجام وظیفه به ویژه در بخش آموزش حقوق می گیریم تا آموزش و پرورش مختل نشود، و این در مورد آموزش است، نه اینکه تجارت باشد».

وی اشاره کرد: وضعیت به وجود آمده «نتیجه» کاری است که با معلمان انجام می شود و معلمان بخشی از این روند نیستند، بلکه ضعف حاکمیتی و اقتدار مالی و اقتصادی شرایطی را به وجود آورده است که اکنون معلمان و حقوق بگیرانی که ارکان اصلی هستند زیان هنگفتی را متحمل شده اند طوری که نتوانند نقش خود را در موسسات آموزشی به درستی ایفا کنند، بنابراین اکنون بیش از هر زمان دیگری هدف آموزش در معرض تهدید قرار گرفته است.

هوال ابوبکر همچنین بیان کرد: «پس از تلاش معلمان معترض و غیرمعترض، مسئولان، نمایندگان پارلمان و دولت های محلی، نتیجه این شد که دولت فدرال باید مسئولیت را بپذیرد و پاسخو باشد، امیدوارم این امر به از سرگیری روند آموزش کمک کند و این وضعیت بیش از این طول نکشد زیرا اختلال در آموزش و پرورش آسیب بزرگی را در حال و آینده بر جای خواهد گذاشت که به راحتی نمی توان آن را جبران کرد».

وی تصریح کرد: «آبادانی و تشکیل حکومت با نفت، گمرک و آن نیروهایی که ما سازماندهی کرده ایم ممکن نخواهد بود بلکه از طریق آموزش و پرورش این امر امکان پذیر است هیچ چیز ارزشمندتر از پرچم، میهن و مردم نیست».

با توجه به تاثیر تاخیر در فرایند تحصیل در سلیمانیه، هوال ابوبکر اضافه  کرد: «دانش آموزانی هستند که به کلاس پنجم ابتدایی رسیده اند اما به دلیل وضعیت اقتصادی و سلامتی که در این جا و جهان پیش آمده هنوز حروف را به درستی تشخیص نمی دهند و نمی توانند نام خود را به درستی بنویسند».

کد خبر 2765829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha