هدف از حملات ترکیه به کردستان سوریه، احیای داعش است

سرویس سوریه -مجلس سوریه دموکراتیک هدف از حملات ترکیه به کردستان سوریه را احیای داعش، تضعیف امنیت و ثبات و ایجاد هرج و مرج در منطقه عنوان کرد.

به گزارش کردپرس، مجلس سوریه دموکراتیک(MSD) روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف از حملات ترکیه به شمال و شرق سوریه، احیای داعش، تضعیف امنیت و ثبات و ایجاد هرج و مرج در منطقه است.

یه نوشته آژانس خبری نورس‌پرس، MSD روز دوشنبه در بیانیه ای که در وب‌سایت رسمی خود منتشر کرد اظهار داشت که در چند روز گذشته ترکیه بیش از ۷۰ حمله علیه کردستان سوریه انجام داده است.

در ابن بیانیه آمده است که هدف از حملات ترکیه، احیای داعش، ایجاد بی‌ثباتی، اشغال مناطق دیگر و ایجاد آوارگی، پاکسازی قومی و تغییر بافت جمعیتی در منطقه است.

همچنین در این بیانیه، MSD از سکوت جامعه جهانی در قبال جنایات جنگی ترکیه علیه کردستان سوریه با توجه به اینکه این حملات نقض آشکار قوانین بین‌المللی و تهدیدی جدی برای صلح و امنیت منطقه است، انتقاد کرد.

MSD همچنین از دولت سوریه و کشورهای عربی خواست که مسئولیت‌های خود را بر عهده بگیرند و برای پایان دادن به اشغال خاک سوریه توسط ترکیه تلاش کنند.

در پایان MSD از آمریکا و روسیه خواست اقدامات فوری برای حفاظت از حقوق و جان مردم انجام دهند و به نقش موثر و تعیین کننده خود در شورای امنیت برای توقف حملات ترکیه و پاسخگویی به جنایات این کشور عمل کنند.

کد خبر 2765827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha