تعلل 5 ماهه در اعلام نرخ  گندم کشاورزان را دلسرد کرده است/ تسهیلات کشاورزان قطع یا محدود شد

سرویس کردستان- رییس نظام صنفی کشاورزی شهرستان بیجار و از کشاورزان مطرح کردستان، با اشاره به اینکه هر ساله نرخ تضمینی خرید محصولات کشاورزی خصوصا گندم در شهریور برای سال بعد اعلام می شد، گفت: متاسفانه در سال جاری با گذشت 5 ماه از این تاریخ هنوز این نرخ اعلام نشده است.

سید حسین رحیمی، در گفت و گو با خبرگزاری کرد پرس، با بیان اینکه این تعلل در اعلام نرخ، موجب دلسردی و سردرگمی کشاورزان شده است، افزود: کشاورزان چشم انتظار اعلام نرخ نهایی خرید گندم برای سال زراعی آینده هستند، اما وزارت جهادکشاورزی و دولت ظاهرا هنوز موفق نشده اند این خواسته حداقلی کشاورزان را برآورده کنند.

وی در خصوص انتظار کشاورزان برای نرخ گندم در سال آینده، گفت: با توجه به هزینه های سربار و افزایش هزینه کاشت و داشت و برداشت گندم، پیشنهاد کشاورزان و اتحادیه های کشاورزی تعیین نرخ بالای 20 هزار تومان برای هر کیلو است.

رحیمی با بیان اینکه با زحمت و تلاش شبانه روزی کشاورزان در کشور و از جمله در استان کردستان به عنوان استان شاخص تولید گندم آن هم عمدتا به صورت دیم، امسال به خودکفایی در تولید گندم دست یافتیم، گفت: اما مزد کشاورزان را بانک ها با بی مهری دادند و علاوه بر تاخیر 4 ماهه در پرداخت بهای گندم خریداری شده، کشاورزان تلاشگر تشویق نشدند هیچ، در حال حاضر تسهیلات بانکی برای این قشر یا به شدت کم شده یا در برخی موارد به طور کلی قطع شده است.

وی افزود: از مقامات استانی و کشوری تقاضا داریم مشکلات کشاورزان را رصد و رفع آن را پیگیری کنند، روا نیست به این قشر مولد و زحمتکش این میزان بی مهری شود.

کد خبر 2765720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha