دیدار مسعود بارزانی با فرمانده حشد الشعبی

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مسعود بارزانی رئیس حزب دمکرات کردستان روز پنجشنبه با رئیس کمیته حشدالشعبی دیدار کرد و طی این دیدار، درباره اوضاع سیاسی عراق و منطقه و تهدیدات امنیتی تبادل نظر شد.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری خندان، بر اساس بیانیه دفتر بارزانی، روز پنجشنبه مسعود بارزانی در صلاح الدین با فالح فیاض، رئیس  سازمان حشدالشعبی دیدار کرد.

در این دیدار درباره اوضاع سیاسی عراق و منطقه و تهدیدات امنیتی تبادل نظر شد و حمله به نیروهای پیشمرگه در پیرمام محکوم شد.

در این دیدار همچنین روابط دولت اقلیم کردستان و دولت فدرال عراق و اجرای برنامه های دولت فدرال که قبلاً بر سر آن توافق شده بود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این دیدار درحالی انجام شد که ظهر روز پنجشنبه دفتر تیپ 12 جنبش نُجَبا در خیابان فلسطین بغداد بمباران شد و در پی آن چهار نفر کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند که یکی از آنها رئیس اطلاعات نجبا است.

جنبش نجبا که تشکیل دهنده گروه های مسلح شیعه در عراق است و خود را با عنوان "مقاومت اسلامی در عراق" معرفی می کنند، از 17 اکتبر 2023 ، به دنبال حمله اسرائیل علیه غزه، چندین حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه انجام داده اند.

کد خبر 2765329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha