یازدهمین رضایت پرونده قتل عمد کردستان در سال جاری رقم خورد

معاون قضایی رئیس کل و معاون حل اختلاف استان کردستان گفت: یازدهمین پرونده قتل در قالب پویش به احترام حضرت زهرا (س) می بخشم، منجر به اخذ رضایت شد. 

به گزارش کرد پرس، بهادر اسدی گفت: در راستای شیوه نامه پیگیری صلح در پرونده های قتل، کارگروه های پویش صلح استان در جهت تلاش  برای اخذ رضایت در پرونده های قتل توانسته اند از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱پرونده قتل را به صلح و سازش و رضایت ختم کنند.

وی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ یک فقره نزاع منجر به قتل در شهرستان سنندج رخ داد و پرونده قتل در شعبه بازپرسی تشکیل شده و پس از تکمیل تحقیقات، پرونده با صدور کیفر خواست به شعبه یک کیفری یک استان ارسال می شود.

معاون قضایی رئیس کل و معاون حل اختلاف استان کردستان افزود: ستاد صبر استان کردستان بر اساس وظیفه ذاتی خود که همانا اصلاح ذات البین است، با ارجاع پرونده به صلحیاران، جلساتی با متهم و اولیادم به صورت جداگانه برگزار می شود.

اسدی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش های صلح یاران، هیات های صلح و ریش سفیدان و بزرگ منشی اولیادم در شعبه یک کیفری یک استان باحضور اولیادم و متهم به قتل در اولین جلسه رسیدگی، سومین پرونده قتل عمد، در پویش به احترام حضرت زهرا (ع) می بخشم و یازدهمین پرونده قتل عمد در سال جاری منجر به اخذ رضایت شد و قاتل از دار مجازات رهایی یافت.

کد خبر 2765160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha