سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهاباد معارفه شد

سرویس آذربایجان غربی- در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهاباد با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، واحد جولایی به عنوان سرپرست جدید این اداره معرفی شد.

به گزارش کردپرس، مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهاباد برگزار شد و در این مراسم از زحمات ناصر صدفی تقدیر و واحد جولایی به‌عنوان سرپرست جدید این مجموعه انتخاب شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در این مراسم  اظهار کرد: مهاباد با داشتن ۹۴ اثر ثبت ملی یکی از مقاصد مهم گردشگران در سطح استان است که در صورت تقویت زیرساخت‌ها می‌تواند به یکی از قطب‌های گردشگری تبدیل شود.

مرتضی صفری افزود: در حوزه صنایع‌دستی نیز مهاباد یکی از شهرستان‌های سرآمد استان بوده و تعدادی از هنرمندان این شهرستان دارای نشان ملی هستند.

او گفت: راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع‌دستی یکی از اولویت‌های مهم این اداره‌کل بوده و برای این منظور لازم است تا زمین از طریق شهرداری یا راه و شهرسازی در اختیار اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهاباد قرار گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی بر لزوم افزایش تعداد واحدهای بوم‌گردی در مهاباد نیز تاکید کرد و گفت: این موضوع مورد تاکید استاندار اذربایجان غربی است و ما آماده‌ایم تسهیلات لازم برای سرمایه‌گذاری در این حوزه را پرداخت کنیم.

گفتنی است؛ واجد جولایی دارای مدرک دکتری باستان‌شناسی و مدرس دانشگاه است و سابقه سرپرستی این اداره را در سال ۱۳۹۲  در کارنامه دارد.

کد خبر 2765065

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha