دستگیری 748 مهاجر غیر قانونی در استان های مرزی غربی ترکیه در یک هفته 

سرویس ترکیه - نیروهای امنیتی ترکیه 748 مهاجر غیرقانونی را در استان های مرزی ترکیه شامل چاناق قلعه، ازمیر، ادیرنه، موغلا و بورسا دستگیر و راهی مراکز دیپورت کردند؛ بیشتر مهاجران را شهروندان افغانستان و سوریه تشکیل می دهند.

به گزارش کردپرس، با شدت گرفتن نظارت بر ورود و خروج مهاجران غیر قانونی (قاچاق) نیروهای هنگ مرزی در مناطق مختلف مرزی ترکیه روزانه شمار زیادی از افرادی را که به طور قاچاق وارد خاک ترکیه شده اند یا قصد خروج از مرزهای این کشور را دارند، بازداشت و راهی مراکز دیپورت اداره مهاجرت می کنند. در همین رابطه روز گذشته 70 مهاجر غیر قانون شامل 69 شهروند افغانستانی و یک ایرانی در چاناق قلعه بازداشت و راهی مرکز دیپورت شدند. همچنین تنها در یک هفته گذشته در بین روزهای 25 تا 29 دسامبر دست کم 748 مهاجر غیر قانونی در استان های مرزی غربی ترکیه دستگیر و راهی مراکز دیپورت اداره مهاجرت شده اند. بیشتر مهاجران غیر قانونی شهروندان کشورهای افغانستان و سوریه هستند و شماری ایرانی نیز در میان آنها وجود دارد. بسیاری از مهاجران غیر قانونی از ترکیه به عنوان دروازه فرار به اروپا استفاده می کنند. سالانه شمار زیادی از مهاجران غیر قانونی که از طریق قایق های بادی قاچاقچیان انسان عزم فرار به اروپا را دارند، در سوانح مربوط به غرق شدن این قایق ها در دریای مدیترانه جان خود را از دست می دهند.

در زیر به گزارش های یک هفته گذشته از دستگیری مهاجران غیر قانونی در مرزهای غربی ترکیه بر اساس آمار منتشر شده از سوی رسانه های دولت ترکیه نگاه می اندازیم. 

دستگیری 748 مهاجر غیر قانونی در استان های مرزی غربی ترکیه در یک هفته 

دستگیری 33 مهاجر غیرقانونی افغان در چاناک‌قلعه - 29 دسامبر

نیروهای امنیتی ترکیه در عملیاتی در استان چاناق قلعه 33 شهروند افغانستان که قصد عبور غیرقانونی به خارج از مرزها را داشتند، شناسایی و دستگیر کردند. این افراد پس از طی روال قانونی در اداره پلیس، به مرکز استرداد اتباع خارجی در آیواجیک منتقل شدند.

دستگیری 69 افغانستانی و یک ایرانی در چاناق قلعه - 28 دسامبر

نیروهای گارد ساحلی ترکیه روز گذشته با شناسایی یک قایق لاستیکی حامل 36 مهاجر غیرقانونی افغانستانی در آب‌های آیواجیک استان چاناق قلعه آن‌ها را دستگیر کردند.

همچنین 34 مهاجر غیرقانونی دیگر شامل 33 افغانستانی و یک شهروند ایرانی در قایقی در نزدیکی همین منطقه شناسایی و دستگیر شدند. این افراد پس از طی روال قانونی در اداره پلیس، به مرکز استرداد اتباع خارجی در آیواجیک اداره مهاجرت استان چاناق قلعه منتقل شدند.

دستگیری 748 مهاجر غیر قانونی در استان های مرزی غربی ترکیه در یک هفته 

نجات و دستگیری 44 مهاجر غیرقانونی رانده شده از سوی پلیس مرزی یونان در بودروم - 28 دسامبر

نیروهای امنیتی ترکیه 44 مهاجر غیرقانونی رانده شده توسط پلیس یونان به سمت آب‌های ترکیه را نجات داده و 31 تن دیگر را در سواحل شهر بودروم شناسایی و دستگیر کردند. 

نیروهای پلیس در همین روز یک قایق حامل 31 مهاجر غیرقانونی را در همان منطقه شناسایی و سرنشینان آن را دستگیر کردند.

این افراد تحویل اداره مهاجرت استان داده شدند.

دستگیری 748 مهاجر غیر قانونی در استان های مرزی غربی ترکیه در یک هفته 

دستگیری 31 مهاجر غیرقانونی در ساکاریا - 27 دسامبر

نیروهای فرماندهی ژاندارمری ترکیه در استان ساکاریا 31 تبعه خارجی که به طور غیرقانونی وارد کشور شده‌اند را دستگیر کردند.

بر این اساس، این نیروها حین کنترل جاده‌ای برای جلوگیری از قاچاق مهاجران 3 دستگاه خودرو را متوقف کردند.

در بازرسی از خودروها، 31 مهاجر غیرقانونی و 3 مظنون به دلیل سازماندهی مهاجرت غیرقانونی این افراد دستگیر شدند.

3 دستگاه خودروی مورد استفاده در قاچاق انسان نیز ضبط شد.

دستگیری 58 مهاجر غیرقانونی در غازی‌آنتپ - 27 دسامبر

تیم های فرماندهی ژاندارمری ترکیه در استان غازی‌آنتپ 58 مهاجر که به طور غیرقانونی وارد کشور شده اند را دستگیر کردند.

بر این اساس در عملیاتی که با هدف مبارزه با مهاجرت غیرقانونی انجام شد 13 مهاجر در یک خودرو و صندوق عقب آن و 45 مهاجر دیگر در یک باغ دستگیر شدند.

چهار نفر نیز به اتهام «قاچاق انسان» دستگیر شدند. 3 دستگاه خودروی مورد استفاده برای قاچاق مهاجران نیز ضبط شد.

58 مهاجر غیرقانونی دستگیر شده برای اخراج به نهاد مربوطه معرفی شدند.

دستگیری 748 مهاجر غیر قانونی در استان های مرزی غربی ترکیه در یک هفته 

دستگیری 22 مهاجر غیرقانونی در چاناق قلعه - 27 دسامبر

نیروهای ژاندارمری ترکیه در چاناق قلعه در عملیاتی در منطقه آیواجیک 22 مهاجر غیرقانونی تبعه افغانستان را دستگیر کردند.

این نیروها با متوقف کردن دو خودروی مشکوک 2 نفر را نیز به اتهام قاچاق انسان دستگیر کردند. مهاجران غیرقانونی که 5 زن و 7 کودک در میانشان بود پس از اقدامات انجام شده به مرکز دیپورت آیواجیک تحویل داده شدند. خودروهای مذکور نیز به پارکینگ منتقل شدند.

دستگیری 748 مهاجر غیر قانونی در استان های مرزی غربی ترکیه در یک هفته 

دستگیری 55 مهاجر غیرقانونی در سواحل استان ازمیر - 26 دسامبر

نیروهای گارد ساحلی ترکیه در سواحل شهرستان‌ دیکیلی استان ازمیر با توقیف یک قایق لاستیکی 55 مهاجر غیرقانونی را دستگیر کردند. این افراد پس از طی مراحل قانونی به اداره کل مهاجرت استان ازمیر منتقل شدند.

نجات و دستگیری 75 مهاجر غیرقانونی در سواحل آیوالیک - 26 دسامبر

نیروهای گارد ساحلی ترکیه طی عملیاتی در سواحل شهرستان آیوالیک استان بالیک اسیر 75 مهاجر غیرقانونی را از خطر غرق شدن نجات دادند.

بنا به اعلام فرماندهی گارد ساحلی ترکیه، قایق‌های این افراد توسط نیروهای گارد ساحلی یونان به سمت آب‌های سرزمینی ترکیه رانده شده بود. نیروهای گارد ساحلی ترکیه این افراد را پس از طی مراحل قانونی به مرکز دیپورت اداره کل مهاجرت استان بالیک اسیر منتقل کردند.

دستگیری 748 مهاجر غیر قانونی در استان های مرزی غربی ترکیه در یک هفته 

دستگیری 262 مهاجر غیرقانونی در استان ادیرنه - 25 دسامبر

نیروهای ژاندارمری ترکیه 262 مهاجر غیر قانونی که قصد خروج از مرز را داشتند، در استان ادیرنه شناسایی و دستگیر کردند.

به گزارش استانداری ادیرنه، این مهاجران غیرقانونی در بازرسی‌های انجام شده در بسیاری از نقاط شهرستان‌ها و مرکز شهر دستگیر شده‌اند. افراد مذکور پس از طی مراحل قانونی به مرکز استرداد اداره مهاجرت استان ادیرنه منتقل شدند.

همچنین 12 نفر نیز به اتهام قاچاق انسان بازداشت و تحویل مراجع قضایی شدند.

دستگیری 748 مهاجر غیر قانونی در استان های مرزی غربی ترکیه در یک هفته 

دستگیری 28 مهاجر غیرقانونی در سواحل ازمیر - 25 دسامبر

نیروهای امنیتی ترکیه 28 مهاجر غیرقانونی را در یک قایق پلاستیکی بادی در سواحل شهرستان سفرحصار ازمیر دستگیر کردند. این افراد پس از طی مراحل قانونی به مرکز استرداد اداره مهاجرت استان ازمیر منتقل شدند.

دستگیری 748 مهاجر غیر قانونی در استان های مرزی غربی ترکیه در یک هفته 

دستگیری 28 مهاجر غیرقانونی سوری در بورسا - 25 دسامبر

28 مهاجر غیرقانونی سوری توسط پلیس در شهرستان اینه‌گول بورسا شناسایی و دستگیر شدند. این افراد پس از طی مراحل قانونی به مرکز استرداد اداره مهاجرت استان بورسا منتقل شدند.

دستگیری 748 مهاجر غیر قانونی در استان های مرزی غربی ترکیه در یک هفته 

دستگیری 11 مهاجر غیرقانونی در ادیرنه - 25 دسامبر

نیروهای امنیتی ترکیه 11 مهاجر غیر قانونی را که قصد داشتند به صورت غیرقانونی به یونان بروند، در استان ادیرنه دستگیر کردند. این افراد پس از طی مراحل قانونی به مرکز استرداد استان ادیرنه منتقل شدند.

نزدیک شدن به زمان انتخابات محلی و شدت گرفتن برخورد با مهاجران قانونی و غیر قانونی در ترکیه

گفتنی است، با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات ماه مارس (انتخابات شهرداری ها) عملیات نیروهای امنیتی ترکیه در چارچوب مقابله با «مهاجرت غیرقانونی» ادامه دارد. یکی از مهمترین وعده های احزاب به شهروندان در استان های مختلف ترکیه مبارزه جدی با ورود مهاجران غیر قانونی به ویژه شهروندان افغانستان و سوریه به این کشور است. 

در حالی که هر روز گزارش های مختلف از شناسایی و بازداشت مهاجران غیر قانونی در شهرهای مختلف ترکیه و اعزام آنها به مراکز دیپورت اداره مهاجرت از سوی رسانه ها منتشر می شود، اداره مهاجرت ترکیه به عنوان یکی از اداره های زیر مجموعه وزارت کشور، به این هم بسنده نکرده است و درخواست های اقامت های موقت یک ساله توریستی اتباع خارجی را لغو کرده است. شمار زیادی از پناهجویان که با بهانه های مختلف در انتظار رسیدگی به پرونده های شان به سر می بردند نیز در ماه های اخیر از لغو درخواست هایشان مطلع شده اند و دولت ترکیه زمانی بین دو هفته تا یک ماه مهلت را برای ترک خاک این کشور به آنها داده است. از سوی دیگر شرایط گرفتن اقامت های موقت دانشجویی و املاک نیز سخت تر از گذشته شده اند. با این حال اخباری غیر رسمی به گوش می رسند که گویا قرار است، جای این مهاجران قانونی و غیر قانونی به مهاجران اهل غزه داده شود. اخباری که هنوز اطلاعات کافی برای تایید صحت یا رد آنها در دست نیست.

کد خبر 2765037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha