تفکیک دستی آرا در استان دیالی پایان یافت؛ کردها تنها یک کرسی به دست آوردند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- تفکیک و شمارش آراء ویژه در استان دیالی پایان یافت و کردها یک کرسی از 15 کرسی این استان را به دست خواهند آورد.

به گزارش کردپرس به نقل از روداو، هوگر چتو، هماهنگ کننده شبکه شمش که بر روند انتخابات نظارت داشت، اعلام کرد: «تفکیک و شمارش آرای ویژه استان دیالی از شامگاه پنجشنبه آغاز شد و همان روز آرای 67 شعبه از 107 شعبه شمارش شد و این فرایند در ساعت 6:30 عصر امروز به پایان رسید.

توزیع کرسی های دیالی پس از تفکیک آرا بدین شرح است: لیست دیالی تونا 4 کرسی؛ تقدم 3 کرسی؛ سیاده 3 کرسی؛ استحقاق عصائب 2 کرسی؛ عزم 1 کرسی؛ اساس 1 کرسی و اتحادیه میهنی کردستان 1 کرسی.

اتحادیه میهنی کردستان، حزب دمکرات کردستان و حزب سوسیال دمکرات کردستان در انتخابات دیالی شرکت کردند اما با سه لیست جداگانه.

نامزد حزب دمکرات کردستان در این استان بیش از 6800 رای در استان به دست آورد، اما آراء او برای عضویت در شورای استان دیالی کافی نبود؛ حزب سوسیال دمکرات کردستان بیش از 130 رای کسب کرد اما این آرا نیز سوخت؛ اتحادیه میهنی کردستان بیش از 23 هزار رای کسب کرد اما بر اساس سیستم سانت لیگو که کرسی ها پایه ای توزیع می شوند، بیش از 8 هزار رای مازاد داشتند که این تعداد رأی نیز از دست رفت.

کد خبر 2764726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha