کابینه نهم اقلیم کردستان از مجموع ۵۴ ماه حقوق تنها حقوق ۳۴ ماه را پرداخت کرده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ کابینه نهم دولت کابینه‌ای است با اینکه ادعا می‌کرد پس انداز حقوق را بازپرداخت خواهد کرد اما هر سه ماه یکبار حقوق را پرداخت کرد و به جای پرداخت ۵۴ ماه حقوق تنها حقوق ۳۴ ماه را پرداخت کرد و عوارض و مالیات را نیز برای مردم چندین برابر کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری NRT، قبل از تشکیل کابینه نهم دو حزب اتحادیه میهنی کردستان و حزب دمکرات کردستان در تبلیغات حزبی خود وعده داده بودند که حقوق پس انداز شده را بازپرداخت خواهند کرد و ارتقاء رتبه بندی را از سرخواهند گرفت اما پس از شروع به کار دولت نهم این کابینه  نوآوری کرد و با حقوق آنها  کارمندان را غافلگیر نمود در حال حاضر هم هر سه ماه یک بار حقوق پرداخت می‌کند.

در کابینه نهم که در اواسط سال ۲۰۱۹ آغاز به کار کرد دولت مسرور بارزانی و قباد طالبانی در این مدت از مجموع ۵۴ حقئق تنها حقوق ۳۴ ماه را پرداخت کرده است. حقوق ۱۰ ماه را با کسری پرداخت کرده است و ۱۰ حقوق دیگر را پرداخت نکرده است.

همزمان کابینه نهم در سال ۲۰۲۰ حقوق هفت ماه را به طور کامل پرداخت نکرد و حقوق ۴ ماه را نیز ناقص پرداخت کرد در سال ۲۰۲۱ نیز حقوق ۶ ماه را با کسری پرداخت کرد و در سال ۲۰۲۳ حقوق کامل ۳ ماه را پرداخت نکرد.

اکنون مجموع پولهایی که از سال ۲۰۱۹ تا سال ۲۰۲۳ به کارمندان دولت پرداخت نشده ۱۰۹۶۸ میلیارد دینار تخمین زده شده است که ۹۱۲۳ میلیارد دینار آن مربوط به حقوق ۱۰ ماه است که پرداخت نشده است و ۱۸۶۲ میلیارد دینار دیگر آن مربوط به حقوق ۱۰ ماه دیگر است که با کسری پرداخت شده است. این مقدار پول علاوه بر گم شدن مبلغ ۴۰۰۰ میلیارد دینار حاصل از درآمدهای اقلیم کردستان است.

با وجود این یحرانهای مالی دولت اقلیم کردستان  پرداخت عوارض و مالیاتها را برای مردم چندین برابر کرده است.

کد خبر 2764700

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha