پرونده های خاص حوزه قضایی مهاباد تا پایان سال تعیین تکلیف می شوند

سرویس آذربایجان غربی- رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت:پرونده‌های خاص و مهمی در حوزه قضایی مهاباد مطرح است که نیازمند هماهنگی، انسجام و دقت‌نظر و سرعت در رسیدگی هستند و انتظار است تا پایان سال این پرونده‌ها به همراه پرونده‌های مسن و معوق تعیین تکلیف شوند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: قضات محاکم کیفری تا جایی که امکان دارد از ظرفیت مجازات‌های جایگزین حبس به نفع رفع مشکلات منطقه و استان استفاده کنند
به گزارش کردپرس، ناصر عتباتی در چهارمین برنامه سفر کاری خود به حوزه قضایی مهاباد در نشست  با کارکنان قضایی و اداری این شهرستان اظهار کرد: مهاباد یکی از حوزه‌های قضایی مهم استان و کشور و شهری فرهنگی و تاریخی است که نیازمند توجه جدی و ویژه است.
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: اهمیت شرایط و حساسیت مهاباد، مدیریت استان را بر آن داشته که آن را، از لحاظ کادر قضایی، اداری و فضای فیزیکی تقویت کند، بطوری که فضای فیزیکی که برای شوراهای حل اختلاف در نظر گرفته شده است آماده است.
او ادامه داد: همچنین برای ۳ حوزه قضایی استان احداث ساختمان اداری دادگستری از محل حساب‌های خاص قوه قضائیه در نظر گرفته شده است که یکی از آن‌ها شهرستان مهاباد است.
رئیس کل دادگستری استان از کارکنان دادگستری مهاباد خواست در جهت ارتقای جایگاه دستگاه قضایی با خدمت صادقانه و بی‌منت بکوشند و در مورد افرادی که به دادگستری مراجعه می‌کنند که غالباً افرادی دردمند هستند با صبر و شکیبایی برخورد کنند.
عتباتی تاکید کرد: پرونده‌های خاص و مهمی در حوزه قضایی مهاباد مطرح است که نیازمند هماهنگی، انسجام و دقت‌نظر و سرعت در رسیدگی هستند و انتظار است تا پایان سال این پرونده‌ها به همراه پرونده‌های مسن و معوق تعیین تکلیف شوند.
او همچنین به استفاده از ظرفیت قانونی مجازات‌های جایگزین حبس نیز پرداخت و گفت: قضات محاکم کیفری تا جایی که امکان دارد از ظرفیت مجازات‌های جایگزین حبس به نفع رفع مشکلات منطقه استفاده کنند.

کد خبر 2764223

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha