بی توجهی آمریکا به حملات هوایی ترکیه علیه کردهای سوریه

سرویس جهان- نماینده آمریکا در ائتلاف مبارزه با داعش، از اظهارنظر درباره تاثیر حملات هوایی ترکیه علیه کردهای سوریه، حتی بر ماموریت ائتلاف در مبارزه با داعش خودداری کرد.

به گزارش کردپرس، در حالی که نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها نسبت به پیامدهای حملات هوایی ترکیه به شمال و شمال شرق سوریه بر عملیات آنها علیه داعش هشدار داده اند، نماینده آمریکا در ائتلاف مبارزه با داعش نه تنها آن را انکار کرد بلکه از همکاری جدی ترکیه با آمریکا در مبارزه با داعش خبر داد.

به گزارش کردپرس، ارتش ترکیه در چهار ماه گذشته روی حملات هوایی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه متمرکز شده است. نیروهای دموکراتیک سوریه که متحد آمریکا در نبرد با داعش محسوب می شوند، نسبت به پیامدهای حملات ترکیه بر مبارزه مشترک با داعش هشدار داده و گفته اند این حملات مانع از تمرکز نیروهای کرد بر مبارزه با داعش می شود.

اما یان مک کری، معاون نماینده ویژه آمریکا در ائتلاف مبارزه با داعش، در مصاحبه مطبوعاتی شب گذشته خود با خبرنگاران از اظهارنظر درباره تاثیر حملات هوایی ترکیه بر مبارزه مشترک کردهای سوریه و دولت آمریکا با داعش در سوریه خودداری کرد.

او ترکیه را یکی از عوامل فعال در مبارزه جهانی با داعش دانست و گفت ترکیه در بسیاری از اقدامات جهانی علیه داعش فعالیت داشته است.

معاون نماینده ویژه آمریکا در ائتلاف مبارزه با داعش از همکاری ویژه کشورش با ترکیه در مبحث مبارزه با تروریسم خبر داد و گفت: البته برخی اقدامات دو طرف همپوشانی داشته و یا در برخی موارد نیز اختلاف نظر وجود دارد. با این وجود، همکاری جدی میان دو کشور ادامه خواهد یافت.

کد خبر 2764083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha