وزیر اقلیم کردستان در امور اقلیتها: توزیع کرسی اقلیت ها در اقلیم کردستان نقض حقوق آنها است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- وزیر اقلیم کردستان در امور اقلیت ها اعلام کرد: «پیشنهاد توزیع کرسی اقلیت ها بین استان های اقلیم دخالت آشکار در حقوق اقلیت ها است و هر تصمیمی علیه اقلیت ها گرفته شود، موضع خود را حفظ خواهیم کرد».

به گزارش کرپرس به نقل از خندان، آیدین معروف، وزیر اقلیم کردستان در امور اقلیت ها در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد: «از دادگاه فدرال می خواهیم، شکایت علیه قانون انتخابات را رد کند، مسئله اقلیت ها به یک مسئله سیاسی تبدیل شده و در آن دخالت می شود».

وی اشاره کرد: «اقلیت های اقلیم کردستان خواهان وجود مشکلات سیاسی نیستند، آنها می خواهند کرسی اقلیت ها تقسیم نشود، بخشی از شکایت مطرح شده در دادگاه فدرال و هدف برخی از احزاب سیاسی این است که کرسی اقلیت ها بین موقعیت های جغرافیایی اقلیم تقسیم شود».

آیدین معروف تصریح کرد: «هر تصمیمی که علیه ملت و اقلیت گرفته شود، آنها موضع خود را حفظ و حقوق خود را مطالبه می کنند، پیشنهاد تقسیم کرسی اقلیت ها هم دخالت آشکار در حقوق آنها است».

این درحالی است که کمیسیون انتخابات عراق پیشنهاد کرده است، کرسی اقلیت ها در پارلمان کردستان بین استان ها تقسیم شود، به طوری که چهار کرسی برای سلیمانیه، چهار کرسی برای اربیل و سه کرسی به دهوک اخصاص داده شود.

کد خبر 2763995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha