یکی از نمانیدگان کرد در مجلس عراق: تا زمانی که مشکل مربوطه به نفت اقلیم کردستان رفع نگردد معضل حقوق برطرف نخواهد شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ یکی از نمایندگان کرد در مجلس عراق با بیان این که حقوق کارمندان اقلیم کردستان  تحت تاثیر مشکلات مالی میان اقلیم کردستان و دولت فدرال قرار دارد، افزود در آینده نزدیک حقوق مربوط به ماه سپتامبر پرداخت خواهد شد.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری خلک، سوران عمر نماینده کُرد در مجلس عراق اعلام کرد حقوق کارمندان اقلیم کردستان تحت تاثیر بحران مالی موجود میان اقلیم کردستان و دولت فدرال عراق قرار دارد و در آینده نزدیک نیز حقوق ماه سپتامبر پرداخت خواهد شد اما هنوز تکلیف حقوق سه ماه دیگر مشخص نیست.

وی تصریح کرد: تا زمانی که مشکل صادرات نفت اقلیم کردستان رفع نگردد معضل حقوق هم برطرف نخواهد شد این امر علاوه بر حل موضوع سهم بودجه اقلیم کردستان از بودجه عمومی است چون دولت فدرال عراق اصرار دارد که حقوق اقلیم کردستان از سهم بودجه اقلیم پرداخت شود اگرچه هنوز در خصوص سهم بودجه اقلیم کردستان از بودجه عمومی اختلاف وجود دارد.

سوران عمر در خصوص مشکلات مربوط به سهم بودجه اقلیم کردستان اشاره کرد: مشکل هزینه استخراج نفت اقلیم کردستان یکی از مشکلات مهمی است که تا کنون حل نشده‌ است و تفاوت بسیاری در قراردادهای استخراج نفت منعقده شده میان اقلیم کردستان و عراق وجود دارد.

سوران عمر معتقد است حل مشکل حقوق در اصلاح قانون بودجه ۲۰۲۴ است هزینه فعلی برای تامین حقوق باید از بودجه عمومی تامین شود، اصلاح قانون باید توسط دولت اقلیم کردستان به دولت فدرال ارائه شود وسپس در پارلمان مطرح گردد، اما در حال حاضر مجلس در تعطیلات به سر می‌برد و باید موضوع تعیین رئیس مجلس تعیین تکلیف شود.

وی اشاره کرد: حقوق ماه سپتامبر براساس توافقی که میان دولت اقلیم کردستان و دولت فدرال شکل گرفته است به دستمان خواهد رسید اما در خصوص وضعیت حقوق سه ماه دیگر نگرانی وجود دارد، تا کنون بغداد در این باره هیچ تصمیمی اتخاذ نکرده است.

کد خبر 2763932

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha