۱۲ میلیون اصله درخت در کردستان کاشته می شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان با بیان اینکه طرح مردمی تولید و کاشت یک میلیارد اصله درخت برای تحقق شعار ایران سرسبز، ایران قوی در حال اجرا است، گفت: در همین راستا ۱۲ میلیون اصله درخت در کردستان کاشته می شود.

به گزارش کرد پرس، بهزاد شریفی پور در مراسم آغاز کاشت ۱۲ میلیون اصله درخت در کردستان با بیان اینکه از یک میلیارد درختی که سهم کشورمان است، کردستان ۱۲ میلیون اصله سهم دارد، گفت: این تعداد تا سال ۱۴۰۵ در نقاط مختلف استان با مشارکت مردم غرس و نگهداری می شود.

وی با بیان اینکه طرح جامع مدیریت صلوات آباد، ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار وسعت دارد که شامل آبخیزداری، گردشگری و درختکاری است، افزود: وسعت درختکاری در این منطقه ۴۵۰ هکتار است که برای تحقق آن و کمک به گردشگری در منطقه صلوات آباد به همکاری جامع همه ادارات و مردم نیاز داریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان با بیان اینکه سهم استان کردستان در این طرح کاشت ۱۲ میلیون اصله درخت طی ۴ سال است، اظهار کرد: براین اساس برنامه ریزی های لازم برای تولید و کاشت ۳ میلیون اصله نهال در هر سال در استان انجام گرفته است.

شریفی پور ادامه داد: این طرح در راستای سیاست دولت سیزدهم و تحقق شعار ایران سرسبز و ایران قوی اجرا می شود که امیدواریم بتوانیم دراستان بهترین عملکرد را داشته باشیم.

وی یادآور شد: این طرح با توجه به خدمات زیست محیطی و نقش توسعه فضای سبز در چرخه طبیعت در دستور کار قرار گرفته و با همراهی و همکاری بخش ها و دستگاه های مختلف در استان زمینه اجرای این طرح به نحو احسن فراهم شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان بیان کرد: برنامه ریزی ما اجرای پروژه های متعدد گردشگری در سطح ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی این منطقه است که می تواند کمک خوبی به توسعه فضای سبز شهر در سنندج داشته باشد.

کد خبر 2763911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha