کارمندان و بازنشستگان اقلیم کردستان تاوان اختلافات بین بغداد و اربیل را می پردازند

سرویس عراق و اقلیم کردستان-  عضو اتحادیه میهنی کردستان، گفت: کارمندان و بازنشستگان اقلیم کردستان تاوان اختلافات بین بغداد و اربیل را می پردازند، زیرا دو ماه است که حقوق خود را دریافت نکرده اند.

به گزارش کردپرس، برهان شیخ رئوف در گفتگو با خبرگزاری «ارث نیوز» گفت: «اعتبارات مالی که از سوی دولت مرکزی برای اربیل ارسال شده، مربوط به ماه اوت است و اکنون ما در ماه نوامبر قرار داریم و این کارکنان هنوز حقوق ماه‌های نهم و دهم  سال جاری میلادی را دریافت نکرده‌اند که این تعویق به اختلافات بغداد- اربیل مربوط می شود.

برهان شیخ رئوف خاطرنشان کرد: پس از توقف صادرات نفت، درآمدهای اقلیم کردستان برای پرداخت حقوق کارمندان و بازنشستگان کافی نیست و دولت مرکزی و طیف سامی، وزیر دارایی عراق، مسئول تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان اقلیم کردستان هستند.

 وی تصریح کرد: در ماه‌های گذشته گفتگوها و نشست های متعددی بین دولت‌های فدرال و اقلیم کردستان  برای یافتن راه‌حلی برای این مسئله پرداخت حقوق کارمندان و بازنشستگان اقلیم برگزار شده،اما راه حلی برای این مسئله یافت نشده است، لذا تاوان اختلافات سیاسی و کشمکش بین بغداد- اربیل را کارکنان اقلیم کردستان خواهند پرداخت.

کد خبر 2763605

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha