حکم دادگاه عالی فدرال عراق دارای جنبه های سیاسی و ناقض قانون اساسی است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو ارشد حزب دمکرات کردستان با اشاره به اینکه حکم دادگاه عالی فدرال عراق دارای جنبه های سیاسی است آن را در تناقض با قانون اساسی عراق دانست و تأکید کرد: این حکم در زمان نامناسبی صادر شده است و اقلیم کردستان براساس قانون اساسی اش، از حقوقش دفاع خواهد کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "محما خلیل" در این باره گفت: حکم اخیر دادگاه عالی فدرال درباره ممنوعیت صادرات و فروش نفت توسط دولت اقلیم کردستان، سیاسی و به منزله تجاوز غیر مسلحانه به اقلیم است. از سوی دیگر این موضوع، در زمان نامناسبی نیز مطرح شده است. همچنین احکام دادگاه عالی فدرال در مقایسه با قانون اساسی، سند بالادستی به شمار نمی آیند و حکم اخیر دادگاه مذکور، برخلاف قانون اساسی است.

محما خلیل افزود: دولت اقلیم کردستان از حقوق قانونی ما براساس قانون اساسی اقلیم کردستان درباره بهره مندی اقلیم کردستان از حقوق کامل چاههای نفت کشف شده پس از تصویب قانون اساسی دفاع خواهد کرد.

این عضو فراکسیون حزب دمکرات تصریح کرد: دولت مرکزی و اقلیم کردستان با یکدیگر تفاوت دارند و براساس قانون اساسی فدرال، اقلیم کردستان از حق عمل به اختیاراتش براساس قانون اساسی اقلیم کردستان برخوردار است.

محما خلیل خاطرنشان کرد: اقلیم کردستان به تحویل روزانه 250 هزار بشکه نفت به دولت مرکزی پایبند خواهد بود. در غیر این صورت، براساس قانون اساسی فدرال از دولت مرکزی پرداخت 17 درصد از بودجه را مطالبه خواهیم کرد.

عضو فراکسیون حزب دمکرات تصریح کرد: در صورتی که دولت مرکزی و شرکای ما در روند سیاسی به پرداخت 17 درصد از بودجه به اقلیم کردستان پایبند می بودند این بحث و جدل به وجود نمی آمد.

کد خبر 27635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha