دمای آذربایجان غربی تا ٨درجه سانتیگراد کاهش می یابد

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: دمای هوای استان از اواخر وقت امروز بین ۶ تا ٨ درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد و شاهد بارش باران و برف در نقاط سردسیر خواهیم بود.

مهدی صابری در این باره افزود: از اواخر وقت امروز یکشنبه، با فعال شدن سامانه بارشی جدید در استان بارش باران وزش باد همچنین بارش برف و در نقاط سردسیر پیش بینی می شود.

او با بیان اینکه احتمال مه گرفتگی جاده ها و مسیرهای مواصلاتی نیز وجود دارد، ادامه داد: مناطق اثر این سامانه در همه نقاط استان است و این پدیده جوی تا روز سه شنبه در منطقه فعال خواهد بود.

رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی ادامه داد: آبگرفتگی، سیلابی‌شدن مسیل‌ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی استان طی روزهای میانی هفته جاری پیش بینی می‌شود.

صابری تاکید کرد: لازم است دستگاههای اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران آمادگی لازم را داشته باشند. هواشناسی در این زمینه هشدار نارنجی صادر کرده و لازم است موارد مطرح در صرفه جویی میزان حامل های انرژی نیز مورد توجه شهروندان باشد.

رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: تنظیم دما و رطوبت در گلخانه ها و مرغداری ها نیز با توجه به کاهش ناگهانی دما در راستای کاهش خسارت ها، اجتناب از سفرهای غیر ضرور، استفاده از تجهیزات زمستانی در صورت تردد ضروری جاده‌ای، پرهیز از کوهنوردی تا اطلاع ثانوی و خودداری از چرای دام در ارتفاعات ازجمله مواردی است که باید رعایت شود.

او با بیان اینکه کشاورزان باقیمانده محصولات خود را در اسرع وقت برداشت کنند، افزود: انتقال محصولات باقی مانده به انبارهای مسقف نیز ضروری است همچنین شهروندان از اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها نیز در این هفته خودداری کنند.

کد خبر 2763413

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha