به هیچ وجه درباره افرادی که دراقلیم کردستان تغییر مذهب داده‌اند، سخن نگفته ایم  

 سرویس عراق واقلیم کردستان -هماهنگ‌کننده توصیه‌های بین‌المللی در دولت اقلیم کردستان،  سخن گفتن از هرگونه  افرادی که مذهب خود را در اقلیم تغییر داده‌اند ، تکذیب کرد.".

به گزار ش کردپرس به نقل از خبرگزاری "شفق نیوز" دیندار زیباری دربیانیه ای، درواکنش به مطلبی دریک حساب کاربری  تحت عنوان"زرتشیان" درخصوص پیروان این مذهب،نوشت:"تاکید می‌کنم که ما به هیچ وجه درباره افرادی که دراقلیم کردستان تغییر مذهب داده‌اند، سخنی نگفته ایم  و همانطور که اعلام شد، سرشماری نفوس در اقلیم انجام نشده تاآمارجمعیت‌های فرقه‌ای، مشخص شود، لذاهر آماری که منتشر می‌شود غیررسمی است که توسط برخیاز اتباع ادیان آنها  ا منتشر می کنند".
 زیباری  افزود: "ما همیشه مفتخریم که بگوییم اقلیم کردستان تنها جایی است که همه جوامع مذهبی، قومی و فرقه ای آزادانه در آن زندگی می کنند و ازحقوق براساس قانون حمایت می شود".
وی تصریح کرد: از بعد اداری، وزارت اوقاف و اوقاف شامل نمایندگان فرقه های دینی (یزیدی، مسیحی، یهودی، کاکایی، زرتشتی، بهایی و صابئی مندایی) و از سوی دیگر می باشدکه یک اداره (همزیستی بین ادیان) با هدف تحکیم روابط بین تمامی مؤلفه های مذهبی و ملی در کردستان در چارچوب سیاست برابری که توسط دولت اقلیم کردستان دنبال می شود، تأسیس شده است.
این هماهنگ کننده از رسانه ها اعم از شبکه های اجتماعی و سایت ها خواست در انتقال صحیح و دقیق اخبار و اطلاعات، اخلاق خبرنگاری را رعایت کنند.
از سوی دیگر، زیباری دریک  نشست خبری نی با بیان اینکه سازمان ملل متحد که یونامی  نمایندگی آنرا در عراق به عهده دارد،هنوز موفق به اجرای تواندفقنامه شنگال بین دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان نشده است، افزود:درشنگال همچنان نیروهای مسلح غیردولتی  به سر می برندو عدم حضور نیروهای منظم و قانونی در این منطقه یکی از  عوامل درگیری در این منطقه  به شمار می رود.
وی از اتحادیه اروپا و سازمان ملل خواست تا "فشار بیشتری برای اجرای توافقنامه شنگال  اعمال کنند.

کد خبر 2763352

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha