وزیر فرهنگ: کردستان استانی کاملا فرهنگی - هنری با شخصیت های بزرگ است

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: کمتر نقطه ای در کشور مانند استان کردستان وجود دارد که کاملا فرهنگی - هنری باشد و شخصیت های بزرگی نیز در این عرصه وجود داشته باشند.

به گزارش کرد پرس، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه پنجشنبه در نشست هم اندیشی با فعالان عرصه فرهنگی عضو جبهه فرهنگی استان کردستان در سنندج، گفت: کمتر استانی در کشور شرایط اطلاق عنوان کامل فرهنگی و هنری را دارند که کردستان از این ویژگی برخوردار است و کاملا استانی فرهنگی و هنری به شمار می رود.

وی اظهار کرد: کردستان علیرغم همه مشکلات پیش روی آن شاهد تعالی فرهنگی وهنری در آن هستیم و این براحتی قابل مشاهده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: یکی از مسائلی که ما باید نسبت به آن حساس باشیم تحلیل واقع بینانه از شرایط و مسائل جامعه است و نباید در این زمینه دچار خوش بینی و بدبینی شویم.

اسماعیلی با بیان اینکه بخشی از جهاد تبیین توصیف واقعی از جامعه است و این به معنای نادیده گرفتن مشکلات نیست، ادامه داد: به دلیل شبکه گسترده تعاملات در حوزه سبک زندگی و افزایش ارتباطات بین کشورها، انتظارات هم افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۲ شبکه ماهواره ای معاند به زبان کُردی فعالیت می کنند، یادآور شد: با همه این تهدیدات در موضوعات مختلف و به ویژه اعتقاد به مسائل دینی براساس نظرسنجی های انجام شده مردم همچنان خواهان حفظ ارزش های اسلامی هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: چند سال گذشته در حوزه فرهنگ جریانی تلاش می کرد حاکمیت را از حوزه فرهنگ خارج کند که موفق نشدند.

اسماعیلی گفت: سال ۱۳۸۴ حوزه کتاب در ایران اقتصاد آن ۲۵۰ میلیارد تومان بود و وزارت ارشاد برای مدیریت حوزه کتاب ۸۰ میلیارد تومان در اختیار داشت و این میزان در سال ۱۴۰۰ به ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید و برای مدیریت فضای کتاب وزارت ارشاد هم در این سال ۳۰ میلیارد تومان اعتبار داشت.

وی با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین به دلیل عمق قدرتمند فرهنگی کشور است، اظهار کرد: امسال مردم اقصی نقاط کشور به ویژه از مرز باشماق مریوان شاهد حضور پرشور مردم برای شرکت در اربعین بودیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش از تلاش جبهه فرهنگی برای گسترش فرهنگ انقلاب و ارزش های دینی قدردانی کرد و افزود: این روزها، روزهای تلخی را داریم پشت سر می گذاریم و حوادث غمباری را در غزه شاهد هستیم که  روح و جان همه مومنان و آزادیخواهان دنیا را تحت تاثیر قرار داده است.

اسماعیلی ادامه داد: این میزان از خشونت که در این دوره تاریخی شاهد آن هستیم نشان می دهد با چه رژیم نژاد پرست و طغیان گری مواجه ایم.

کد خبر 2762728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha