کردهای عراق؛ ناامید از نفت، به دنبال انرژی خورشیدی

سرویس جهان- خبرگزاری فرانسه با اشاره به این که کردهای عراق از ذخایر نفتی این منطقه بهره چندانی نبرده اند، نوشت، کردها برای تامین برق مورد نیاز خود به دنبال بهره مندی از انرژی پاک خورشید هستند.

به گزارش کردپرس، خبرگزاری فرانسه از روند هر چند کند استفاده از سیستم های جذب منرژی خورشید برای تامین برق در اقلیم کردستان عراق خبر داده است.

 این خبرگزاری با اشاره به این که مردم این منطقه، از منابع نفتی و گازی این منطقه بهره چندانی نبرده اند، نوشت: کردها برای تامین انرژی دست به دامان خورشید شده اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، استفاده از انرژی خورشیدی و تبدیل آن به برق در روستاهای اقلیم کردستان که بهره کمتری از برق سراسری دارند، مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است. در برخی از روستاها بیشتر از 50 درصد خانه ها از برق خورشیدی استفاده می کنند.

اما شهرهای اقلیم کردستان استفاده کمتری از خورشید برای تامین برق می کنند. بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، در شهر سلیمانیه که دارای 600000 ساختمان مسکونی و اداری است تنها 600 ساختمان دارای سیستم تولید برق از انرژی خورشیدی است.

بر اساس این گزارش، با این که استفاده از انرژی خورشیدی مزایای زیادی نسبت به تامین انرژی از سوخت های فسیلی دارد، اما برنامه مدونی برای گسترش این حوزه؛ چه در اقلیم کردستان و چه در کل عراق وجود ندارد و برنامه  استفاده از سایت های گسترده برای تامین برق از خورشید در حجم وسیع، در بهترین حالت، تا دو سال آینده قابل بهره برداری نیست.

خبرگزاری فرانسه با اشاره به این که 98 درصد انرژی مورد نیاز کل عراق از سوخت های فسیلی تامین می شود، از تلاش نهادهای این کشور مانند بانک مرکزی، پارلمان ودیگر نهادهای مرتبط برای گسترش استفاده از برق خورشیدی خبر داده است.

کد خبر 2762680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha